Δευτέρα, Ιανουαρίου 21

Φασισμός.

Με αφορμή την παρακάτω ιστορία θέλω να πω δυο λόγια για το Φασισμό, τον τρόπο που τον αντιμετωπίζουμε και τα λάθη στα οποία πέφτουμε. (Η κουβέντα για μέτρα και τους λόγους λαθρομετανάστευσης δε θα γίνει εδώ.)
-----
Κάτι ξεκαρδιστικό συνέβη τις προηγούμενες ημέρες στη μπλογκόσφαιρα. Οι εκλεκτοί (και σπάνιοι για το επίπεδο της ελληνικής σφαίρας) bloggers ελληνάκι και Old Boy αντελήφθησαν πως μία κυρία χρησιμοποιώντας τους ιστότοπους Verena και Rodos Press αναδημοσιεύε άρθρα τους, βάζοντας το δικό της όνομα (λογοκλοπή). Σε ένα από αυτά τα άρθρα της με τίτλο "Μπορείς να μην υποφέρεις μέσα στα μούτρα μου", η εν λόγω κυρία είχε κλέψει το άρθρο του Old Boy "Το κακό σου" το οποίο υποστηρίζει τον αγώνα λαθρομεταναστών στην Ελλάδα να παραμείνουν στη χώρα κάνοντας απεργία πείνας. Ο τρόπος γραφής του Old Boy ήταν "ειρωνία από την ανάποδη", που λέμε. Βέβαια η μπλογκόσφαιρα δεν έχει τόσο προσεκτικούς αναγνώστες και πολλοί αρχικά μπερδεύτηκαν. Η όλη ιστορία, εδώ.

Το ίδιο απρόσεκτη ήταν και η εν λόγω κυρία (από εδώ και πέρα θα τη λέμε κυρία κατίνα), η οποία όχι μόνο έκλεψε το κείμενο, αλλά μάλλον δεν κατάλαβε την ειρωνία του, οπότε το παρέθεσε κυριολεκτώντας. Το ντεσού της ιστορίας είναι πως ο εκδότης του Rodos Press, με άρθρο του φέρεται να ζητά συγνώμη από τους αναγνώστες για το ότι το κείμενο ήταν υπερβολικά ειρωνικό και πολλοί δεν έπιασαν το ανθρωπιστικό νόημά του (όχι γιατί ήταν κλεμμένο!).

Αυτά τα ωραία συμβαίνουν στο ελληνικό διαδύκτιο.

Πως όμως αντέδρασε το ελληνάκι; Με ένα κείμενο που, προς δυσάρεστή μου έκπληξη, λίγη σχέση έχει με τις θέσεις και τις ιδέες (Φιλελεύθερες- Ελευθεριακές - Μεταρρυθμιστικές- Αντιελληναρίστικες) που πιστεύω πως πρεσβεύει.

Το παρών ιστολόγιο έχει τη βασική Αρχή να συμμαχεί με το Διάβολο όταν ο τελευταίος δέχεται άδικη (κατά τα δικά μου κριτίρια) κριτική.

Το ελληνάκι είπε πως η  εν λόγω κυρία κατίνα εκτός από λογοκλόπος είναι και μία (χαζή) φασίστω που με  εντελώς αντι-αισθητικό τρόπο απαίτησε να μην υπάρχουν λαθρομετανάστες στη χώρα της, και της "ζήτησε" να μην περιφέρεται σε μία κοινωνία που θα μεγαλώσουν τα παιδιά του.

[Όταν λέμε λαθρομετανάστες δεν εννοούμε ένα δύο πεινασμένα παιδάκια. Μιλάμε για τα εκατομμύρια απελπισμένους τους οποίους δε θα μπορούσαμε να απορροφήσουμε ως οικονομία τις καλές μέρες - πόσο μάλλον τώρα].

Στο τέλος έβαλε και ένα πολύ ωραίο βίντεο εναντίων των φυλετικών διακρίσεων (όχι των λαθρομεταναστών). Όταν ρώτησα, αν ο έγχρωμος πρωταγωνιστής του βίντεο είναι λαθρομετανάστης, δεν πήρα, μέχρι τώρα, απάντηση. (spoiler alert)

Δεν έχω λόγω να αρνηθώ πως η σκέψη της κυρίας κατίνας είναι φασίζουσα. Το ελληνάκι όμως έκανε το λάθος που κάνουν πάρα πολλοί απέναντι στο Φασισμό. Οικειοποιήθηκε το βασικό του δόγμα. Διότι ο Φασισμός δεν είναι ιδεολογία αλλά νοοτροπία. Το ελληνάκι ζήτησε (έστω και μεταφορικά) να μην υπάρχουν στη δική του κοινωνία οι ιδέες της κυρίας κατίνας, γιατί (προφανώς) αποτελούν κίνδυνο για τη δική του Ελευθερία (η αλλιώς την Ελευθερία όπως ο ίδιος την αντιλαμβάνεται!). Το ίδιο πράγμα βέβαια λέει και η κυρία κατίνα τόσο για τους λαθρομετανάστες όσο ίσως και για τους Φιλελεύθερους (Ελευθεριακούς) πολίτες του λόγου μας. Απλώς το λέει πιο αντιαισθητικά.

Γιατί πρέπει να εισακουστεί το αίτημα του ελληνακίου έναντι της κυρίας κατίνας;

Ο ελευθεριακός δεν (πρέπει να) φοβάται καμία ιδέα. Οι ιδέες δε σκοτώνουν. Οι άνθρωποι σκοτώνουν. Προσωπικά δεν έχω κανένα πρόβλημα με την ύπαρξη ολοκληρωτικών ιδεών σε μία ελεύθερη κοινωνία. Για να είναι ελεύθερη, άλλωστε, πρέπει όλες οι ιδέες να μπορούν να εκφραστούν.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα με το Ναζισμό όπως και με τον Κομμουνισμό. Αν κάποιος θέλει να φαντασιώνεται την αλήθεια της θεωρίας της Υπεραξίας το βράδυ πριν πέσει για ύπνο, ας το κάνει. Αν κάποιος θέλει να φαντασιώνεται τατού με σβάστικες και μούσκουλα μπας και κρύψει το ανύπαρκτο ή άχρηστο πουλάκι του, ας το κάνει. Αν θέλουν να μαζεύονται και να σηκώνουν όλοι μαζι τις αριστερές τους γροθιές ή να χαιρετιώνται ρωμαϊκά ας το κάνουν. Ποσώς με ενδιαφέρει αν χαλάνε την αισθητική σου αφού μπορεί και εσύ να χαλάς τη δική τους!

Προσωπικά το θεωρώ ηλίθιο αλλά δεν είμαι εγώ αυτός που θα απαγορέψει κάτι τέτοιο. Ούτε θα έπρεπε να είναι το ελληνάκι, ούτε κανένας.

Οι ολοκληρωτικές ιδέες δεν είναι επικύνδινες, είναι ηλίθιες. Δε έχω κανένα πρόβλημα με τις ιδέες. Θα αποκτήσω πρόβλημα με τους ανθρώπους-θιασώτες ιδεών όταν εκείνοι θα αποπειραθούν να τις διαδώσουν-επιβάλουν δια της βίας.

"Κάτσε ρε ξερόλα Λάκωνα! Μα οι φασιστικές ιδέες καλλιεργούν οι ίδιες τη βία! Είναι αναπόφευκτο να την προκαλέσουν. Έτσι, όπως το κάπνισμα προκαλεί Καρκίνο - το ελληνάκι εκφράζει το φόβο πως αυτός και τα παιδιά του είναι παθητικοί καπνιστές".

Τον ίδιο φόβο όμως εκφράζει και η κυρία κατίνα για την ίδια και τα δικά της παιδιά. Τον ίδιο φόβο εξέφραζε και η καλόγρια έξω από Χυτήριο εναντίων μίας θεατρικής παράστασης. Είναι το δικό σου IQ μεγαλύτερo από της καλόγριας και γι αυτό πρέπει οι δικοί σου Φόβοι να έχουν προτεραιότητα σε αυτή την Κοινωνία;

Και ερχόμαστε στο ζουμί της υποθεσης. 

Η διευθέτηση των ορίων ελευθερίας γίνεται με Νόμους την ισχύ των οποίων σεβόμαστε όλοι ως το μέσο για να καταφέρουμε να βρούμε την ισορροπία των ατομικών μας δικαιωμάτων σε συλλογικό επίπεδο. Αυτή είναι και η διαφορά του Φιλελεύθερου (Ελευθεριακού) έναντι του Αναρχικού.

Ο Ελευθεριακός (όπως το ελληνάκι) πιστεύει στην Ισχύ του Δικαίου και όχι στο Δίκαιο του Ισχυρού. Στο δίκαιο του Ισχυρού πιστεύει ο Κολλεκτιβιστής (π.χ. ο Μαρξιστής με το μοντέλο της ταξικής διαστρωμάτωσης της κοινωνίας ή ο Ρατσιστής με το μοντέλο των φυλετικών διακρίσεων).

Συγκεκριμένα τώρα, το ελληνάκι έγινε γνωστό και συμπαθές στην μπλογκόσφαιρα για το πόσο αντι-Ελληνάρας δηλώνει. Τα κείμενά του (πολύ σωστά) στηλιτεύουν το νεο-ελληνικό τρόπο σκέψης απέναντι στο νόμο που τον κάνει λάστιχο και τον εφαρμόζει όπως και όποτε γουστάρει.

Ένας νόμος είναι και αυτός της λαθρομετανάστευσης. Ένας νόμος είναι και ο στρατιωτικός νόμος που φυλάει, με όπλα, τα σύνορα από εξωτερική εισβολή. Αν εγώ για οποιοδήποτε λόγο πλησιάσω ένα φρουρούμενο φυλάκιο, ο φρουρός έχει το δικαίωμα την υποχρέωση να με πυροβολήσει, αν δεν ξέρω το συνθηματικό. Στον Έβρο, είναι γνωστό πως η στρατιωτική περιπολία αποχωρούσε από την περιοχή για να περάσουν τα καραβάνια λαθρομεταναστών, ακριβώς γιατί σε αντίθετη περίπτωση θα έπρεπε να  πυροβολήσουν.

Σύμφωνα με τον ελληνικό νόμο περί λαθρομεταναστών, όποιος είναι παράνομος σε αυτή τη χώρα δεν μπορεί να λάβει καμία δημόσια παροχή υγείας ή παιδείας δωρεάν, συλλαμβάνεται και οδηγείται στη φυλακή μέχρι να απελαθεί. 

Το ελληνάκι μας λέει πόσο ελληναράς είναι αυτός ο Έλληνας που καπνίζει στα μούτρα του και πόσο γάιδαρος είναι ο Ελληναράς που παρκάρει όπου θέλει. Όμως όταν η κυρία κατίνα ζήτησε (με πολύ αντιαισθητικό τρόπο) μια πιο σκληρή εφαρμογή του νόμου φύλαξης συνόρων, ο τελευταίος Νόμος έγινε λάστιχο για το ελληνάκι και η κυρία κατίνα έγινε κυρία φασίστω.

Μας λέει πόσο παράλογος είναι ο αριστερός αγανακτισμένος συμπολίτης που θέλει τα διπλά και τριπλά εφάπαξ από το δημόσιο με τους φόρους που βγαίνουν από τη δική του τσέπη, αλλά όταν η κυρία φασίστω δε θέλει να πληρώνει από το δικό της πορτοφόλι την φύλαξη των συνόρων, τις επιχειρήσεις διάσωσης του Λιμενικού, τα έξοδα νοσηλειάς από το ΕΣΥ, το αίτημα της έγινε λάστιχο για το ελληνάκι και η κυρία κατίνα έγινε κυρία φασίστω.

"Δηλαδή τι θες ρε Λάκωνα; Να πυροβολούμε άμαχους πεινασμένους ανθρώπους; Άνθρωποι δεν είναι και αυτοί;"

Αν ρωτάς εμένα, εγώ ιδανικά θέλω μία κοινωνία ελεύθερη χωρίς σύνορα για τους μετανάστες. Ελεύθερη διακίνηση ιδεών, κεφαλαίων, ανθρώπων. Όμως, (ευτυχώς για σένα) δεν κάνω εγώ το απόλυτο κουμάντο στην κοινωνία όπως και εσύ (ευτυχώς για μένα) δεν κάνεις το απόλυτο κουμάντο στην κοινωνία.

Πιο ρεαλιστικά θέλω τους παράλογους ή απάνθρωπους νόμους να τους καταργήσουμε. Μέχρι όμως να τους αλλάξουμε προτιμώ απαιτώ να τους τηρούμε και όχι να τους παραβιάζουμε ή να τους κάνουμε λάστιχο

Γιατί όπως και να το κάνουμε ο Νόμος είναι κάτι το "ιερό" με την έννοια ότι πρεσβεύει το βαθμό αποτυχίας μίας δημοκρατικής-ελεύθερης κοινωνίας να συνεννοηθεί. Πρεσβεύει δηλαδή κάτι παραπάνω από όλους εμάς και έχει νόημα και αξία μόνον όσο πιστεύουμε στην Ισχύ του και την Ανωτερότητά του. 

Και είναι αυτή ακριβώς η στάση λάστιχο που επωάζει αφ' ενός την αναρχία, αφ' ετέρου το Αυγό του Φιδιού ...Είναι αυτή η στάση που κάνει κυρία φασίστω, την κάθε κυρία κατίνα...


υ.γ.  Ο όρος "Φιλελεύθερος-Ελευθεριακός" είναι για να μην μπερδεύεται ο thinks. :) 

17 σχόλια:

thinks είπε...

"Γιατί πρέπει να εισακουστεί το αίτημα του ελληνακίου έναντι της κυρίας κατίνας;"
Για τον ίδιο λόγο για τον οποίον είναι παράνομο να είσαι νεοναζί στην Γερμανία.

"όσο ίσως και για τους Φιλελεύθερους (Ελευθεριακούς) πολίτες του λόγου μας"
Κάτι σε παρένθεση συνήθως εξηγεί την λέξη ή φράση που προηγείται της παρένθεσης. Θέλεις να πεις ότι οι Φιλελεύθεροι είναι Ελευθεριακοί;
:-Ρ
Το "μας" στο "του λόγου μας" ποιούς συμπεριλαμβάνει;

"Οι ιδέες δε σκοτώνουν. Οι άνθρωποι σκοτώνουν."
περιέργως, αυτό μου θυμίζει:
"Τα όπλα δε σκοτώνουν. Οι άνθρωποι σκοτώνουν."
Ούτε το δεύτερο είναι τίποτα περισσότερο από δικαιολογητική σοφιστεία.
Μεταξύ ανθρώπων.
:-)

"Οι ολοκληρωτικές ιδέες δεν είναι επικίνδυνες, είναι ηλίθιες."
Ο άνθρωπος τείνει εκ φύσεως προς τον ολοκληρωτισμό, γι αυτό είναι δύσκολη η συναίνεση και η δημοκρατία και εύκολη η δικτατορία. Μου φαίνεται ότι το θέμα μπερδεύεται όταν εκλαμβάνουμε ως ολοκληρωτισμό την επιθυμία να μην υπάρχουν πρέσβεις ολοκληρωτισμού σε μια κοινωνία (όπως επιθύμησε το Ελληνάκι).

"Ο Ελευθεριακός (όπως το ελληνάκι)"
Το ξέρει το Ελληνάκι ότι είναι Ελευθεριακός;

"ο τελευταίος Νόμος έγινε λάστιχο για το ελληνάκι και η κυρία κατίνα έγινε κυρία φασίστω"
Εγώ πάλι το είδα όχι σαν να ήθελε η κυρία φασίστω να εφαρμόσει καλύτερα τον νόμο, αλλά σαν να μισούσε τους ξένους και χαιρότανε που είναι παράνομοι ώστε να έχει την δικαιολογία να τους βρίζει ως υπανθρώπους.

Είναι άραγε οι νόμοι γενικά απόδειξη ότι μια κοινωνία αποτυγχάνει να ζήσει σε αναρχία, ή μήπως οι νόμοι είναι το επίτευγμα του είδους μας που μας ξεχωρίζει από τα άλλα ζώα; Αυτό θέλει πολλές αναρτήσεις νομίζω...

CsLaKoNaS είπε...

thinks το κείμενο έχει σκοπό με αφορμή μία ιστορία της μπλογκόσφαιρας να σχολιάσει το πόσο λάθος κατά τη γνώμη μου αντιμετωπίζεται το φαινόμενο του φασισμού.

Τίποτα το προσωπικό με κανέναν από τους εμπλεκωμένους τους οποίους εκτιμώ όσο τους γνωρίζω από τα μπλογκς.

Πάμε λοιπόν:

1. Ο Ναζισμός βγήκε εκτός νόμου σε μία προσπάθεια να αντιμετωπιστεί το κακό που είχαν αυτοί οι άνθρωποι επιφέρει στον πλανήτη. Ο Γερμανικός λαός το επέλεξε ως ένα από τα μέτρα εξιλέωσής του απέναντι στους υπόλοιπους λαούς και καλά έκανε, για τότε. Εδώ και αρκετά χρόνια, ο νεοναζισμός ανθεί στη Γερμανία, με έναν από τους κύριους λόγους να είναι, πως βρίσκεται εκτός νόμου.

Άποψή μου είναι πως όταν βγάζεις κάτι εκτός νόμου του δίνεις αξία που (στην περίπτωσή μας) δεν έχει.


2."ποιούς συμπεριλαμβάνει;"

Όλους όσους θεωρούμαστε του μεταρρυθμιστικού - φιλοευρωπαϊκού χώρου με προτεραιότητα στα ατομικά δικαιώματα και υποχρεώσης και μια κρατική δομή με επίκεντρο το άτομο και όχι την κοινωνία.

Το ελληνάκι εικάζω από τα κείμενά του πως ανήκει πιο κοντά σε μία ελευθεριακή πτέρυγα και όχι κρατικίστικη. Μπορεί να κάνω και λάθος πάντως, νομίζω πως οι σκέψεις μου αφορούν αρκετούς ανθρώπους.


3. "Ούτε το δεύτερο είναι τίποτα περισσότερο από δικαιολογητική σοφιστεία."

Αυτά είναι σοφιστείες;

"Η τεχνολογία δε σκοτώνει. Οι άνθρωποι σκοτώνουν."

(επιστήμη -> τεχνολογία)

"Η επιστήμη δε σκοτώνει. Οι άνθρωποι σκοτώνουν."

Να περιορίσουμε και την επιστήμη; :))))

4. Μα τη στιγμή να μην υπάρχουν πρέσβεις ολοκληρωτισμού σε μια κοινωνία, γινόμαστε οι ίδιοι κατά κάποιο τρόπο πρέσβεις κάποιου ολοκληρωτισμού.

5. "Εγώ πάλι το είδα όχι σαν [...]"

Πολύ πιθανό. Και εγώ θα μπορούσα να δω τις απόψεις του ελληνακίου ως ελιτίστικες χωρίς ουσία, που πίσω από την ανωνυμία του διαδυκτίου και τη ζεστασιά του καναπέ, σπεύδουν να στηλιτεύσουν τις προφανείς χοντράδες ενός αμόρφωτου συνανθρώπου μας γράφοντας κοινοτυπίες περί φασισμού, με μόνο στόχο να μας δείξουν πόσο έξυπνος είανι το ελληνάκι έναντι μίας χαζής λογοκλόπου. Δε θα το κάνω αυτό.

6. "ή μήπως οι νόμοι είναι το επίτευγμα του είδους μας που μας ξεχωρίζει από τα άλλα ζώα"

Το ένα δεν αναιρεί το άλλο.

Όμως πάρε μία σύγχρονη πολιτισμένη κοινωνία και γέμισέ τη με νόμους, να δεις αν θα προοδεύσει.

thinks είπε...

Η αλήθεια είναι ότι δεν υπάρχει σωστό αγαπητέ μου Λάκωνα. Μόνο το τι ο καθένας πιστεύει σωστό... Άρα δεν υπάρχει ούτε λάθος περισσότερο, από το να πει κανείς ότι μια έστω ψηφίδα ενός ψηφιδωτού έχει μεγαλύτερη ή μικρότερη σημασία από τις άλλες -το κόλπο είναι να μην αναλύουμε τις ψηφίδες αλλά να κατανοούμε το ψηφιδωτό -το οποίο συνεχώς αλλάζει...

Ο φασισμός είναι άλλος ένας τρόπος σκέψης. Πολύ αποτελεσματικός μάλιστα γιατί μόνο δι' αυτού αμέσως ή εμμέσως ξαναζωντανεύει μια νεκρή οικονομία όπως της Γερμανίας ή της Ιταλίας ή της Χιλής (και τα Σικάγο Μπόης βλέπεις μόνο με ένα Πινοσέ μπορούσαν να ηλεκτροδοτήσουν τους δοκιμαστικούς τους σωλήνες). Γιατί λοιπόν τόση απέχθεια για τον Φασισμό; Ιδίως όταν η απέχθεια για οτιδήποτε, συμπεριλαμβανομένου του φασισμού δεν είναι τίποτα παραπάνω από επίσης φασισμός, όπως λες κι εσύ στο κείμενό σου.

Έχουμε ένα σετ αξιών και ηθικής, και βασισμένοι σε αυτό το σετ καταδικάζουμε -και άλλοι καταδικάζουν όπως εσύ, λέγοντας ότι δεν σε ενδιαφέρει αν υπάρχουν γύρω μας αυτοί, και άλλοι καταδικάζουν θέλοντας να τους εξοστρακίσουν. Ο δικός σου τρόπος είναι ρομαντικός, γιατί πιστεύεις ότι αν απομονώσεις τον καρκίνο μακριά σου αλλά του επιτρέψεις να υπάρχει δεν πρόκειται να σε απειλήσει. Είναι έντιμη αλλά και ρομαντική η αντιμετώπισή σου και μ΄ αρέσει πάρα πολύ -αν μόνο μπορούσε να ήταν ρεαλιστικά ασφαλής... μα... αφήνοντας τον φονιά να ζήσει απλά του δίνεις την ευκαιρία να σε σκοτώσει στο μέλλον. Για μένα η ερώτηση δεν είναι αν θα υπάρξει ποτέ μια ουτοπία, αλλά να πιστεύω ότι το στρατόπεδο από το οποίο δρω είναι ηθικά αποδεκτό από την ιστορία...

Όσο για το αν τα όπλα ή η ιδέες δεν σκοτώνουν αλλά σκοτώνει ο άνθρωπος, το λέω αυτό σοφιστεία γιατί ακούγεται ακριβώς τόσο αληθοφανές που κρύβει το ψέμα μπροστά στα μάτια μας. Γιατί, κανείς μα κανείς δεν λέει πραγματικά ότι τα όπλα ή οι ιδέες ή η τεχνολογία ή η επιστήμη είναι αυτά που σκοτώνουν. Φυσικά οι άνθρωποι σκοτώνουν. Χρησιμοποιώντας ή όπλα ή ιδέες ή τεχνολογία ή επιστήμη. Τα οποία επίσης μπορούν να χρησιμοποιηθούν για καλό σκοπό. Τελικά όλο αυτό στέκεται στο τι θεωρείται από τον καθένα καλός σκοπός. Και αν ο κοινά αποδεκτός ως καλός σκοπός δεν επιλέγεται όλο και περισσότερο, μια που δεν μπορείς να αλλάξεις τα μυαλά που δεν κάνουν τις σωστές επιλογές, ξεσπάς στα εργαλεία που χρησιμοποιούν αυτοί που κάνουν τις επιλογές. Μπορείς να αφήσεις τα όπλα ελεύθερα και τους φασίστες να ζουν ανάμεσά μας. Και ποιοί είναι το "μας"; Άραγε τι είναι ο φασισμός άλλο από την φύση; την οποία προσπαθεί επι χιλιετηρίδες να αλλάξει το ανθρώπινο πνεύμα...

By the way :-)
διάβασες πουθενά στα σχόλιά μου να λέω ότι διαφωνώ με το κείμενό σου;

CsLaKoNaS είπε...

Αφού ο καθένας πιστεύει το σωστό και το λάθος του, η μόνη προϋπόθεση να τον αφήσω να τον πιστεύει είναι να με αφήσει και αυτός να το πιστεύω.

Με τη δεύτερη παράγραφο με κατέστρεψες! Σικάγο μπόης και Πινοσέτ και ελεύθερη αγορά. Δε θέλουμε δέκα αναρτήσεις για το θέμα που άνοιξες, θέλουμε δέκα blogs ! :) Δεν το ακουμπάω λοιπόν !

Ο δικός μου τρόπος νομίζω πως ενέχει περισσότερο ρεαλισμό από την εναλλακτική οδό. Η οδός της καταπίεσης, καταστολής, απαγόρευσης φέρνει βραχυπρόθεσμα μόνον αποτελέσματα αφού πετάει τα προβλήματα κάτω από το χαλί. Οι μεσομακροπρόθεσμες συνέπειές της όμως είναι καταστροφικές.

"Και αν ο κοινά αποδεκτός ως καλός [...] αυτοί που κάνουν τις επιλογές"

You hit the nail on the head!

Κατά τη γνώμη μου, η μόνη περίπτωση να αποφεύγουμε αυτές τις κοινωνικές αστοχίες που θεριεύουν τον παράνομο κοινωνικό ακτιβισμό (τρομοκρατία, φασισμός κλπ κλπ) είναι η δομή της κοινωνίας ώστε να αποτρέπεται η (υπερ)-συγκέντρωση εξουσίας.

Μεγάλο πρόβλημα - ίσως και άλυτο σε πολλά σημεία, εν τούτοις εκεί πρέπει κατά τη γνώμη μου να επικεντρωθούν οι προσπάθειές μας.

thinks είπε...

"η μόνη προϋπόθεση να τον αφήσω να τον πιστεύει είναι να με αφήσει και αυτός να το πιστεύω"
Αν εσύ πιστεύεις σε ανεκτικότητα και ελευθερία και ο άλλος πιστεύει ότι πρέπει να ξυλοκοπήσει εκείνους που πιστεύουν σε ανεκτικότητα και ελευθερία, τότε, βλέπω ένα προβληματάκι στο μέλλον σου.

Τσιμουδιά εγώ για τη δεύτερη παράγραφο.

Ονειρευόμαστε μεσοπρόθεσμα αλλά επιζούμε βραχυπρόθεσμα.

Μωρέ το ευλογημένο το nail το χτύπησα on the head... και ναι, δομή της κοινωνίας, ναι, ναι, παιδεία, κλπ., οφ κουρς... μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Βραχυπρόθεσμα πως θα σώσεις τα παιδιά σου από τον επόμενο παλαβό;

Φυσικά συμφωνώ ότι εκεί πρέπει να επικεντρωθούν οι προσπάθειές μας όπως το λες, αλλά ώσπου να καρποφορήσουνε, αν καρποφορήσουνε... δεν χρειαζόμαστε και κάτι το άμεσο για σήμερα και αύριο, που έστω και με λύπη να αποδέχεται την πραγματικότητα;

CsLaKoNaS είπε...

" βλέπω ένα προβληματάκι στο μέλλον σου"

Από το κείμενο: "Θα αποκτήσω πρόβλημα με τους ανθρώπους-θιασώτες ιδεών όταν εκείνοι θα αποπειραθούν να τις διαδώσουν-επιβάλουν δια της βίας"

Γι αυτό και απαιτώ άμεση και πλήρη εφαρμογή των Νόμων! Για να προσαχθούν οι άνθρωποι αυτοί όχι σα πολιτικοί κρατούμενοι αλλά ως του κοινού ποινικού...

"Βραχυπρόθεσμα πως θα σώσεις τα παιδιά σου από τον επόμενο παλαβό;"

Θα έχω ένα αυτόματο στο σπίτι! :)

Προφανώς συμφωνώ με την τελευταία σου παράγραφο.

thinks είπε...

Πες μου παράδειγμα μιας κοινωνίας όπου οι νόμοι της εφαρμόστηκαν ποτέ πλήρως. Αλλά από τα παραδείγματα που μπορείς να εξετάσεις για να δώσεις πρέπει να αποκλείσεις κοινωνίες που κυβερνούνταν από κάποιο είδος φασισμού. Φοβάμαι ότι δεν θα βρεις παράδειγμα. Άλλωστε η πραγματική ελευθερία, όπως συμφωνώ και εγώ, δεν χτίζεται ούτε με νόμους ούτε με πλήρη εφαρμογή τους -απλά δεν μπορεί το ανθρώπινο ων να μην έχει το δικαίωμα της επιλογής -η οποία επιλογή συμπεριλαμβάνει πράξεις και σκέψεις που δεν είναι πολύ υγιείς για τους γύρω...

Τι να το κάνεις στο σπίτι το αυτόματο; στο σχολείο θα τα βρει τα παιδιά ο παλαβός. ή στο δρόμο. Ή στο σινεμά. Ή στο Mall. Σωματοφύλακα για κάθε παιδί; και τι θα γίνει όταν ο σωματοφύλακας θα πάει να κάνει πιπί του; Δύο σωματοφύλακες! και να κάνουν πιπί τους με βάρδιες.

thinks είπε...

Πράγματι συμφωνούμε :-)

CsLaKoNaS είπε...

"παράδειγμα μιας κοινωνίας όπου οι νόμοι της εφαρμόστηκαν ποτέ πλήρως"

Και όσους περισσότερους νόμους έχεις τόσο δυσκολότερο είναι να εφαρμοστούν και τόσο λιγότερο εφαρμόζονται.

Διότι ο Νόμος δεν είναι απαγορευτικός (όπως π.χ. ο Νόμος της Βαρύτητας που δε σε αφήνει να πετάξεις!) είναι αποτρεπτικός. Είσαι ελεύθερος να τον παραβείς εφ' όσον είσαι έτοιμος να δεχθείς τις συνέπειές του.

Όλες οι κοινωνίες ενέχουν φασίζουσες αντιλήψεις και όλες χρησιμοποιούν το φόβο ως μέσο επιβολής. Το θέμα είναι σε ποιο σημείο μπορεί ο καθένας μας να αποτινάξει για τον εαυτό του το φόβο αυτό. Άποψή μου είναι πως αναγκαία συνθήκη για να περιορίσουμε φοβικά σύνδρομα είναι να τα αφήσουμε ελεύθερα να εκδηλωθούν (ΟΧΙ να αποδεχθούμε τη Βία που αυτά φέρουν) και να αναδείξουμε την κενότητα και το αδιέξοδό τους με ορθολογικά επιχειρήματα.

Εμένα δε με νοιάζει που ο Καιάδας χαιρετάει ναζιστικά, με νοιάζει όταν σηκώνει το χέρι του να δείρει όποιον θεωρεί εχθρό του.

CsLaKoNaS είπε...

Το θέμα της βίας το κουβεντιάσαμε στην Οπλοκατοχή 2 :))))

thinks είπε...

Συνεχίζουμε να συμφωνούμε, και η Αμερική έχει, για την ώρα, το νεώτερο σε ηλικία άρα και λιτότερο και αποτελεσματικότερο βιβλίο νόμων.

Τώρα, ναι, εντάξει, είσαι ελεύθερος να παραβείς τον νόμο αν δέχεσαι τις συνέπειες, αν όμως η ελευθερίας σου συνεπάγεται τον φόνο του παιδιού μου, θα έχω κάτι να πω πάνω σ' αυτό... Μπορώ να σε σκοτώσω ή να πάρω το όπλο από τους επόμενους μιμητές...

Δεν γυρίσαμε στην οπλοκατοχή 2. Μιλάμε για φασισμό εδώ!

...α... για δες! μπας κι είναι το ίδιο πράμα;
:-))))

Κάνε αυτό που φοβάσαι και θα δεις τον φόβο σου να εξαφανίζεται στολεπτό. Αυτό το είπε ο κάπταιν Μάλορυ στο βιβλίο τα κανόνια του Ναβαρόνε και το έμαθα και έζησα με αυτό σαν αρχή από 8 χρονών. Άλλο το άτομο βέβαια και άλλο η κοινωνία ατόμων... υπ΄ρχουν σημαντικές διαφορές όπου η ελευθερία των πολλών μπορεί να θυσιάσει την ελευθερία ή την ακεραιότητα των λίγων, το οποίο μας γυρνάει στον φαύλο κύκλο γύρω απο τον οποίον συζητάμε...

Αν ο Καιάδας χαιρετάει ναζιστικά μπορείς να είσαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα σηκώσει χέρι. Μπορείς να είσαι σίγουρος. Τι θα κάνεις; θα βάλεις φράχτη πάνω, στον γκρεμό, ή ασθενοφόρο κάτω στην χαράδρα;

CsLaKoNaS είπε...

Και εκεί που λέω "τώρα τον έπιασα!" μου την κάνεις γυριστή!

"αν όμως η ελευθερίας σου συνεπάγεται τον φόνο του παιδιού μου, θα έχω κάτι να πω πάνω σ' αυτό"

Ναι! Είναι ο στοχασμός της κοινωνίας πάνω στο νόμο της για τα όρια της ελευθερίας ανάμεσα στους πολίτες της.

"Αν ο Καιάδας χαιρετάει ναζιστικά μπορείς να είσαι σίγουρος ότι κάποια στιγμή θα σηκώσει χέρι."

Ο μόνος λόγος που κάποιος θα σηκώσει χέρι, έτσι όπως το εννοούμε, θα είναι για να το παίξει αγωνιστής, για να ξεχωρίσει, για να "ξεκαυλώσει", για να λύσει με τη βία τα εσωτερικά του προβλήματα που δεν μπορεί να λύσει αλλιώς. Δεν ξέρω αν ο νόμος είναι αρμόδιος για να ελαχιστοποιήσει αυτά τα φαινόμενα βίας.

Προφανώς αν η βία πολλαπλασιάζεται ανεξέλεγκτα θα οδηγηθούμε σε αυστηρούς νόμους και περιορισμό ελευθεριών. Ο προβληματισμός μου είναι, πως να μην φτάσουμε εκεί. Πιστεύω πως με απαγορεύσεις πετυχαίνουμε να φτάσουμε μία ώρα αρχίτερα.

thinks είπε...

Ναι! Η ζώνη ασφαλείας υπάρχει. δεν την φοράνε όλοι. Και υπάρχουν θάνατοι σε ατυχήματα που προκλήθηκαν από την ζώνη ασφαλείας!

Πρόσεξες ότι γύρισα την ερώτηση σε κάτι που δείχνει απόλυτο σεβασμό στο σκεπτικό σου, και το προηγούμενο αλλά και αυτό το τελευταίο που δεν είχες πει όταν έγραψα το τελευταίο μου, αλλά ήταν λογική συνέχεια και το υπέθεσα.

Ξέφυγα από όπλα και φασισμό και νόμους, και έθεσα μια πολύ απλή σκηνή: Ένας γκρεμός με υπέροχη θέα. Κόσμος πάει να κοιτάξει. Στατιστικά και σίγουρα, που και που κάποιος γκρεμοτσακίζεται, και, εκτός από τον παράγοντα του ανθρώπινου τραυματισμού ή θανάτου, αρχίζεις να χάνεις τουρισμό από αυτούς που αρχίζουν να φοβούνται.

Τι επιλογές έχεις;
1. Δεν κάνεις τίποτα, τους αφήνεις ελεύθερους, πέφτει κανείς που και που, και ο τουρισμός σου υποφέρει.
2. Βάζεις ένα φράχτη στο γκρεμό.
ή
3. Βάζεις ένα ασθενοφόρο κάτω εκεί που σκάνε σαν καρπούζια.

πέρα από αυτές τις επιλογές έχει και άλλες, όπως να απαγορεύσεις τον γκρεμό και να μην πηγαίνει κανείς, και άλλα πολλά...

Η λογική επιλογή βέβαια είναι ο φράχτης. Οι φασίστες θα απαγορεύσουν πρόσβαση στο βουνό. Και η NRA θα θέλει το ασθενοφόρο, κάτω στην πεδιάδα.

Σημ., Ο ναζιστικός χαιρετισμός ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι ο τύπος ΠΡΟΤΕΙΘΕΤΑΙ ως καθήκον του ιδεολογικό να σηκώσει χέρι.

Οι παράνομοι είναι επαγγελματίες. Δεν σκοτώνουν σε σινεμά καιMall και σχολεία στην τύχη αλλά εξοντώνουν ο ένας τον άλλον. Αν μόνο οι παράνομοι θα είχαν όπλα, τότε παράνομοι δεν θα ενδιαφερόντουσαν ποτέ να κάνουν τα μακελειά αυτά. Και ο τύπος αντί να είχε πάρει το ημιαυτόματο της μάνας του θα είχε πάρει δύο χασαπομάχαιρα από την κουζίνα με διαφορετικά αποτελέσματα.

Σκέψου το: μεταξύ οπλοκατοχής, φασισμού, και νόμων, βρισκόμαστε στο ίδιο θέμα!

ellinaki είπε...

Παρένθεση.

Θα τοποθετηθώ κι εγώ μόλις βρω χρόνο, αν και ήδη κάνετε ενδιαφέρουσα κουβέντα.

Κλείνει η παρένθεση

CsLaKoNaS είπε...

"Τι επιλογές έχεις;"

Στο υποτιθέμενο παράδειγμά σου εγώ θα έλεγα το εξής:

Βάζεις μία κόκκινη γραμμή στο έδαφος και μία ταμπέλα που λέει: Κίνδυνος! Προχωράτε μετά την κόκκινη γραμμή με δική σας ευθύνη!

"Ο ναζιστικός χαιρετισμός ΣΗΜΑΙΝΕΙ ότι ο τύπος ΠΡΟΤΕΙΘΕΤΑΙ ως καθήκον του ιδεολογικό να σηκώσει χέρι. "

Όχι, όσο και αν ακούγεται άσχημο, ΔΕ σημαίνει αυτό! Διότι με την ίδια λογική, φαγητό σημαίνει πολύ φαγητό σημαίνει καρδιακά προβλήματα, ή ισοδύναμα αναρχισμός σημαίνει...σημαίνει...σημαίνει...τρομοκρατία.

Το deal σε ένα δημοκρατικό καθεστώς είναι: ή είσαι εντός δημοκρατικού τόξου δεχόμενος τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις ή είσαι εκτός. Τόσο το ΚΚΕ όσο και η ΧΑ ιδεολογικά είναι στα όρια του τόξου.

CsLaKoNaS είπε...

Περιμένουμε την παρέμβαση του ελληνακίου ! :)

thinks είπε...

Δηλαδή η δική σου επιλογή είναι, αντί να βάλεις ένα φράχτη στον γκρεμό σου λέγοντας "απαγορεύω να σταθείτε στην άκρη του γκρεμού μου χωρίς προστασία", θα επέμβεις στις σκέψεις των άλλων υποδεικνύοντας τους, με την κόκκινη γραμμή και την επιγραφή, ότι τους θεωρείς χαζούς εφ' όσον δεν το ξέρουν ήδη από μόνοι τους. Κι αν είναι χαζοί και πουν δεν πειράζει εγώ προσέχω και δεν θα πέσω, όταν πέσουν εσύ δεν φέρεις ευθύνη.

Μα ναι. Πολύ φαγητό σημαίνει καρδιακά προβλήματα, αναρχισμός σημαίνει, για ορισμένους δέκτες, τρομοκρατία, και ναζισμός σημαίνει ξυλοκόπημα (αποδεδειγμένα). Έτσι είναι :-)

Μόνο που το καρδιακό πρόβλημα είναι του πάσχοντος και στις άλλες περιπτώσεις οι πάσχοντες δεν είναι ο επιλέξας την ιδεολογία αλλά μερικοί από τους γύρω του.

Μα και πάλι ναι. Τα άκρα είναι άκρα. Πότε ξεπερνούν την γραμμή και βγάνουν πέραν του άκρου;