Είμαστε τέλη Σεπτέμβρη του 2001. Βουλή Εφήβων. ΣΤ' Σύνοδος. Στη φωτογραφία βλέπεις τον Πρόεδρο (μετ' έπειτα και σύντροφο) Κακλαμάνη στην 1η ημέρα των εργασιών της επιτροπής μορφωτικών υποθέσεων, στην αίθουσα της Γερουσίας. Δίπλα του η Όλγα και στο φλου η Εύη. Στο βήμα ο CsLaKoNaS με την πρωτολογία του:
Η εργασία μου θέλω να πω ότι είναι συλλογική, έχει γίνει από μένα και από τον Έφηβο Βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας Ν. Π. . Θα μιλήσω για ένα πρόβλημα που εδώ και χρόνια ταλανίζει τα σχολεία και δεν έχει να κάνει με όλα αυτά που έχουν ειπωθεί ως τώρα. Εφόσον το σχολείο απο αποκαλείται "Ναός της Γνώσης", σημαίνει ότι πρόκειται για ένα χώρο περισσότερο ιερό απ' όσο νομίζουμε. Ένας χώρος, παρά τα εμφανή κτηριακά προβλήματα, είναι το μέρος που στεγάζει το υπέρτατο αγαθό, την μόρφωση.
Η μόρφωση είναι το όπλο που μπροστά σ' αυτό, υποτάσσονται όλα τα όπλα που η φαντασία δημιούργησε. Την μόρφωση που όλες οι Κυβερνήσεις την φοβήθηκαν και που ακόμα περισσότερες την πολέμησαν, χωρίς βέβαια να εξαιρείται και η σημερινή Κυβέρνηση, κύριε Πρόεδρε (σ.σ. εδώ κοιτάζω τον Κακλαμάνη - η φράση 'κύριε Πρόεδρε' κόπηκε από τα πρακτικά). Μιας τέτοιας εμβέλειας αγαθό είναι αδιανόητο να μεταφέρεται μονόδρομα, πόσο μάλλον να εξετάζεται και να αξιολογείται.
Δυστυχώς, στα σημερινά σχολεία ισχύει το αλάθητο των καθηγητών. Έχουμε δικαίωμα να μην μιλάμε, αλλά μόνο να ακούμε. Ένα μέτρο που θα μπορούσε να βοηθήσει, είναι η αμφίδρομη αξιολόγηση και από πλευράς καθηγητών αλλά και από πλευράς μαθητών. Αυτό θα άλλαζε εκ βάθρων τη σχέση καθηγητή-μαθητή, αλλά και μαθητή-μαθητή, γιατί θα εγκαθιδρυθεί ένας σύνδεσμος πραγματικού σεβασμού μεταξύ τους. Δυστυχώς, παρότι το θέμα συζητιέται τα τελευταία τρία τέσσερα χρόνια, οι υποστηρικτές της μονόδρομης εκπαίδευσης είναι αρκετοί, ώστε το μέτρο αυτό, που έχει προταθεί πολλές φορές, να έχει απορριφθεί άλλες τόσες. Οι ίδιοι άνθρωποι που μας μορφώνουν, μας χαρακτηρίζουν ανώριμους και ανεύθυνους να τους αξιολογήσουμε. Επαφίονται στις διαδικασίες της Πολιτείας, των οποίων τα αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Κρύβονται οι καθηγητές μας πίσω από το προνόμιο του βαθμού και της απουσίας, εκβιάζοντας μας στη μάθηση που αυτοί θέλουν.
Πρέπει, λοιπόν, όλοι μας να υποστηρίξουμε αυτή την πρόταση, για να μην γίνουμε υποχείρια, αλλά να βρισκόμαστε όλοι μας στον ίδιο ζυγό για να μπορέσουμε να κριθούμε αλλά και να κρίνουμε σωστά μέσα στην κοινωνία στην οποία ζούμε.
Καλώς ή κακώς, ζούμε στην πραγματικότητα που μας μάθανε, δεχθήκαμε τις έννοιες που μας ανάγκαζαν να δεχθούμε και περιορισθήκαμε στα όρια που οι ίδιοι μας έθεσαν. Και μετά μας είπαν ότι είσθε ελεύθεροι να γίνετε αυτό που εμείς θα σας πούμε και να κάνετε αυτά που εμείς θέλουμε. Δεν είναι καιρός να μας εμπιστευθείτε λίγο; Μήπως θέλουμε το κακό της παιδείας; Μήπως πρέπει να δείξετε και εσείς λίγη επιείκεια; Ή μήπως σας έχουμε απογοητεύσει τόσες φορές, που δεν αξίζουμε την εμπιστοσύνη σας;
-------
ΥΓ. 1 Στη φώτο είμαι πραγματικά εγώ στο βήμα. Αυτό το συμπέρανα γιατί ο Κακλαμάνης μπήκε μόνο την πρώτη μέρα στην αίθουσα, τη στιγμή που μιλούσα και εγώ ήμουν ο τελευταίος ομιλιτής της πρώτης συνεδρίασης.
ΥΓ. 2 Η πρόταση της αμφίδρομης αξιολόγησης θεωρώ πως παραμένει επίκαιρη. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορεί ένα σύστημα να βελτιώνεται με ανατροφοδότηση κατάστασης. Είναι απλό. Δεν κοστίζει και μπορεί σίγουρα να αποδώσει πολύ καλύτερα από τα μέχρι τώρα συστήματα σχολικού συνδικαλισμού που όλοι ξέρουμε που έχουν οδηγήσει.
ΥΓ. 3 Αυτό που μου έμεινε από την ΣΤ' σύνοδο είναι :
1. Η Ροδάνθη (θα σου πω άλλη ώρα γι αυτήν)
2. Το Metropolitan Hotel που μείναμε. Μαζί και με όλους τους φίλους που έκανα. Τελικά με κανέναν από αυτούς δε μιλάω πια...Ούτε με τη...
3. Ροδάνθη (είπαμε άλλη ώρα)
4. Οι Scorpions που βρεθήκαμε στο ίδιο ξενοδοχείο το τελευταίο βράδυ. Έκαναν παγκόμσια περιοδία το "Acoustica". Να μας δεις να πίνουμε όλο το βράδυ μπύρες με τον Klaus Meine να πάθεις πλάκα !!
5. Η Ροδάνθη (θες να με χωρίσεις από το ταίρι μου; Άλλη ώρα είπαμε.)
6. Η ολομέλεια ! Σημίτη πρωθυπουργεύοντος με αυτό το ήρεμο ευγενικό αλλά και αδιάφορο χαμόγελο. Κωστάκη βαριανασαίνοντος με το γνωστό ειρωνικό και βαριεστημένο βλέμμα, δεν έβλεπε την ώρα να φύγει.
7. Η Ροδάνθη ( ε δε μπορώ να κλείσω με Καραμανλή...ντρόπη δηλαδή).
Φιλιά αγάπη μου !!!
Η μόρφωση είναι το όπλο που μπροστά σ' αυτό, υποτάσσονται όλα τα όπλα που η φαντασία δημιούργησε. Την μόρφωση που όλες οι Κυβερνήσεις την φοβήθηκαν και που ακόμα περισσότερες την πολέμησαν, χωρίς βέβαια να εξαιρείται και η σημερινή Κυβέρνηση, κύριε Πρόεδρε (σ.σ. εδώ κοιτάζω τον Κακλαμάνη - η φράση 'κύριε Πρόεδρε' κόπηκε από τα πρακτικά). Μιας τέτοιας εμβέλειας αγαθό είναι αδιανόητο να μεταφέρεται μονόδρομα, πόσο μάλλον να εξετάζεται και να αξιολογείται.
Δυστυχώς, στα σημερινά σχολεία ισχύει το αλάθητο των καθηγητών. Έχουμε δικαίωμα να μην μιλάμε, αλλά μόνο να ακούμε. Ένα μέτρο που θα μπορούσε να βοηθήσει, είναι η αμφίδρομη αξιολόγηση και από πλευράς καθηγητών αλλά και από πλευράς μαθητών. Αυτό θα άλλαζε εκ βάθρων τη σχέση καθηγητή-μαθητή, αλλά και μαθητή-μαθητή, γιατί θα εγκαθιδρυθεί ένας σύνδεσμος πραγματικού σεβασμού μεταξύ τους. Δυστυχώς, παρότι το θέμα συζητιέται τα τελευταία τρία τέσσερα χρόνια, οι υποστηρικτές της μονόδρομης εκπαίδευσης είναι αρκετοί, ώστε το μέτρο αυτό, που έχει προταθεί πολλές φορές, να έχει απορριφθεί άλλες τόσες. Οι ίδιοι άνθρωποι που μας μορφώνουν, μας χαρακτηρίζουν ανώριμους και ανεύθυνους να τους αξιολογήσουμε. Επαφίονται στις διαδικασίες της Πολιτείας, των οποίων τα αποτελέσματα τα βλέπουμε καθημερινά. Κρύβονται οι καθηγητές μας πίσω από το προνόμιο του βαθμού και της απουσίας, εκβιάζοντας μας στη μάθηση που αυτοί θέλουν.
Πρέπει, λοιπόν, όλοι μας να υποστηρίξουμε αυτή την πρόταση, για να μην γίνουμε υποχείρια, αλλά να βρισκόμαστε όλοι μας στον ίδιο ζυγό για να μπορέσουμε να κριθούμε αλλά και να κρίνουμε σωστά μέσα στην κοινωνία στην οποία ζούμε.
Καλώς ή κακώς, ζούμε στην πραγματικότητα που μας μάθανε, δεχθήκαμε τις έννοιες που μας ανάγκαζαν να δεχθούμε και περιορισθήκαμε στα όρια που οι ίδιοι μας έθεσαν. Και μετά μας είπαν ότι είσθε ελεύθεροι να γίνετε αυτό που εμείς θα σας πούμε και να κάνετε αυτά που εμείς θέλουμε. Δεν είναι καιρός να μας εμπιστευθείτε λίγο; Μήπως θέλουμε το κακό της παιδείας; Μήπως πρέπει να δείξετε και εσείς λίγη επιείκεια; Ή μήπως σας έχουμε απογοητεύσει τόσες φορές, που δεν αξίζουμε την εμπιστοσύνη σας;
-------
ΥΓ. 1 Στη φώτο είμαι πραγματικά εγώ στο βήμα. Αυτό το συμπέρανα γιατί ο Κακλαμάνης μπήκε μόνο την πρώτη μέρα στην αίθουσα, τη στιγμή που μιλούσα και εγώ ήμουν ο τελευταίος ομιλιτής της πρώτης συνεδρίασης.
ΥΓ. 2 Η πρόταση της αμφίδρομης αξιολόγησης θεωρώ πως παραμένει επίκαιρη. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να μπορεί ένα σύστημα να βελτιώνεται με ανατροφοδότηση κατάστασης. Είναι απλό. Δεν κοστίζει και μπορεί σίγουρα να αποδώσει πολύ καλύτερα από τα μέχρι τώρα συστήματα σχολικού συνδικαλισμού που όλοι ξέρουμε που έχουν οδηγήσει.
ΥΓ. 3 Αυτό που μου έμεινε από την ΣΤ' σύνοδο είναι :
1. Η Ροδάνθη (θα σου πω άλλη ώρα γι αυτήν)
2. Το Metropolitan Hotel που μείναμε. Μαζί και με όλους τους φίλους που έκανα. Τελικά με κανέναν από αυτούς δε μιλάω πια...Ούτε με τη...
3. Ροδάνθη (είπαμε άλλη ώρα)
4. Οι Scorpions που βρεθήκαμε στο ίδιο ξενοδοχείο το τελευταίο βράδυ. Έκαναν παγκόμσια περιοδία το "Acoustica". Να μας δεις να πίνουμε όλο το βράδυ μπύρες με τον Klaus Meine να πάθεις πλάκα !!
5. Η Ροδάνθη (θες να με χωρίσεις από το ταίρι μου; Άλλη ώρα είπαμε.)
6. Η ολομέλεια ! Σημίτη πρωθυπουργεύοντος με αυτό το ήρεμο ευγενικό αλλά και αδιάφορο χαμόγελο. Κωστάκη βαριανασαίνοντος με το γνωστό ειρωνικό και βαριεστημένο βλέμμα, δεν έβλεπε την ώρα να φύγει.
7. Η Ροδάνθη ( ε δε μπορώ να κλείσω με Καραμανλή...ντρόπη δηλαδή).
Φιλιά αγάπη μου !!!
24 σχόλια:
- Αν έχεις πιεί κρασί δικαιολογείσαι.
- Αν έχεις πιεί μπύρα (πάνω από 7 μπουκάλια λέμε) πάλι δικαιολογείσαι)
- Αν κάνει ζέστη (πάνω από 40 C) πάλι δικαιολογείσαι.
Αν όμως δεν συντρέχουν ιδιαίτεροι λόγοι και τάγραψες αυτά, γρήγορα στο γιατρό. Η κατάστασή σου κρίνεται κρίσιμη.
Υ.Γ. Πάρε μαζί σου και την Ροδάνθη. Έτσι κι αλλιώς, φαντάζομαι ότι η Fairy, από την Ελλάδα, θα σου έστειλε ήδη e-mail και το δέμα με τα παπούτσια ανά χείρας.
Έλα Πρόεδρε χωρίς πλάκα τώρα. Πιστεύεις ότι θα μπορούσε να δουλέψει αποδοτικά ένα τέτοιο μέτρο; Εγώ ειλικρινά το πιστεύω.
Καταλαβαίνεις Λακωνάκο μου γιατί ο Πρόεδρος αντιδρά μ'αυτόν τον τρόπο!
Δεν ξέρω αν το μέτρο αυτό που προτείνεις θα μπορούσε νάχει θετικά αποτελέσματα, αλλά κάτι σίγουρα θ'άλλαζε!Εγώ θα το έθετα αλλιώς! Αν η πορεία των μαθητών δεν είναι ικανοποιητική, αυτό θάπρεπε να βάραινε τον εκπαιδευτικό του...δηλαδή ένα τύπου Νορβηγικό μοντέλο που για την επίδοση των μαθητών, ευθύνεται ο καθηγητής...ο οποίος θα καλείτο απο την διοίκηση του σχολείου,να εντατικοποιήσει τις προσπάθειές του.
Λοιπόν, βρέθηκες ομιλητής στο βήμα της Βουλής των Ελλήνων,ως έφηβος στην ΣΤ!Σύνοδο,σε βλέπω στο μέλλον και ως Βουλευτή! Η καλή μέρα απο το πρωί φαίνεται...
Θα μου μιλήσεις για την Ροδάνθη, έτσι? Μου το υποσχέθηκες!!
Aγαπητέ φίλε θα είμαι ανάδρομος λόγω Πανσέλληνου!!!!!
Aυτή τη διαπίστωση για τα μπλοκ την είχα και εγώ σχηματοποιημένη στο μυαλό μου .
1)Πολιτικά
2)Δημοσιογραφικά
3)Προσωπικά
Εμείς είμαστε στα προσωπικά ,τα περισσότερα μπλοκ είναι υποκατάστατα της γειτονιάς η του καφενείου .Η ανάγκη για επικοινωνία για κοινωνική επαφή.
Η ανάγκη για επικοινωνία έχει διάφορες αφετηρίες,όπως η μοναξιά γιατί δύσκολα ανοίγουν οι πόρτες σήμερα,η ανάγκη για γνώση,η αναλλαγή σκέψεων,το ψυχικό μοίρασμα της ατομικής δημιουργίας(φωτογραφίες) ,φρουδικές αφετηρίες κλπ ο καθένας μας έχει την αφετηρία του.
Τα προσωπικά μπλοκ είναι ότι ποιό καθαρό γίνεται αυτή τη στιγμή στο ιντερνετ γιατί δεν έχουν σκοπιμότητα,έχουν μια αγνότητα,πραγματικές ανθρώπινες σχέσεις χωρίς υπολογισμό
Τι σχέση έχουμε εμείς με το Ν.Δήμου που είναι δυστυχής που είναι Ελληνας?Αυτός είναι συγγραφέας ,επαγγελματίας δημοσιογράφος και διαφημιστής βγάζει χρήμα από το μπλοκ εμμέσως διαφημίζεται.
Αν πιστεύεις, ειλικρικά, ότι μπορεί να δουλέψει οποιοδήποτε μέτρο, στην Ελληνική Εκπαίδευση, σε οποιαδήποτε βαθμίδα της, τότε δεν χρειάζεσαι γιατρό. Την διάγνωση την κάνω εγώ, εδώ και τώρα.
"Η περίπτωσή σου κρίνεται ανίατη"
χα..χα..
Υ.Γ.
Ε ... καλά, μην απογοητεύεσαι, θα σου περάσει! Όλοι περνάμε φάσεις. Παροδική κρίση θάναι. Μην δίνεις ιδιαίτερη σημασία.
Το μόνο αξιόλογο στην ιστορία είναι η Ροδάνθη.
Αναμένουμε εναγωνιωδώς λεπτομέρειες:
Ήταν όμορφη ή είχε μόνο ωραίο όνομα? Έγινε κάτι? Προχώρησε το πράγμα? Ποιά η αιτία του χωρισμού?
To Θέμα παιδεία
Εθεσες το θέμα αμφίδρομη σχέση στην εκπαίδευση.
Εδώ υπάρχουν δυο σχολές
1)Δασκαλοκεντρικό μοντέλο-δάσκαλος αυθεντία.
Το μοντέλο αυτό ήταν κυρίαρχο μέχρι τη δεκαετία του 1960.
2)Μαθητοκεντρικό μοντέλο-Διάλογος ,συνεργατική σχέση,σχολείο εργασίας.
Άρχισε να εμφανίζεται από το 60 και μετά έχοντας φτάσει μέχρι σήμερα me ένα ικανοποιητικό βαθμό εφαρμογής στα σχολεία.
Η πραγματικότητα που περιγράφεις για τα σχολεία είναι μια στερεότυπη εικόνα της υπερβολής στην αρνητική εικόνα συνήθης στην Ελλάδα.
Ο Έλληνας εκπαιδευτικός είναι ένας εξαιρετικά καταρτισμένος επιστήμων στη πλειοψηφία.
Η σχέση του με τους μαθητές είναι ικανοποιητική κυριότερο είναι απόλυτα ελεύθερος να εφαρμόσει οποιαδήποτε μέθοδο διδασκαλίας κρίνει αυτός,δεν έχει εξαρτήσεις.
Το ομαδικό πνεύμα ,η συνεργατικότητα είναι κτήμα όλων των εκπαιδευτικών ακόμη και αν πολλές φορές δεν εφαρμόζεται λόγω δημοσιοϋπαλληλικής νοοτροπίας.
Στην εκπαίδευση υπάρχουν συστήματα κοινωνικού και άλλων ελέγχων ώστε ο εκπαιδευτικός να χρησιμοποιεί εκείνες τις παιδαγωγικές αρχές που είναι απαραίτητες για να αναπτυχθεί σωστά ένα άτομο μέχρι να ενηλικιωθεί.
Φυσικά ο χώρος έχει τις παθογένειες του δημόσιου τομέα,θα ισχυριζόμουν όμως ότι είναι οι λιγότερες διότι ως εργαζόμενος ο εκπαιδευτικός έχει τον έλεγχο του κουδουνιού του μαθητή και του γονιού του.
Ο a-kentavrou τα λέει όλα τούτα, πάντα κρίνοντας εξ'ιδίων και μέσα απο το πρίσμα του εν ενεργεία εκπαιδευτικού!
Εσύ που πρόσφατα απεφοίτησες απ'τα ελληνικά θρανεία όλων των βαθμίδων και γω ως γονέας παιδιών με την δική σου εμπειρία, είναι φανερό πως δεν έχουμε την ίδια άποψη με τον A-KΕΝΤΑVROU...
Αχ αυτή η Ροδάνθη φωτιές άναψε!!! :)
Που είναι τώρα; Είστε μαζί; Γιατί δεν είστε μαζί; Αυτή σε άφησε; Γιατί;;;;
Δε φταίω τώρα, εσύ άφησες τόσα υπονοούμενα.. :))
Πέρα από την πλάκα, η βουλή των εφήβων με μελαγχολεί.
Η κίνηση ήταν καλή, μόνο που δυστυχώς κανένας τους δεν ακούει ποτέ. Έβλεπες παιδιά να προβληματίζονται, να θέτουν σκέψεις μα τελικά να είναι σαν να μιλάνε στο τοίχο.
Σίγουρα μα σίγουρα, και ένας έφηβος έχει περισσότερο μυαλό από τη πλειοψηφία των βουλευτών.. Αλλά με σένα βλέπω είναι διαφορετικά.. Μιλάς και ο Κακλαμάνης κάθετε σούζα! :) Μιλάμε δόξες :)))
Καλή Κυριακή!!!!
Χωρίς Ροδάνθη δεν πάμε πουθενά!..
Νιώθω πολύ τυχερή που τελείωσα εδώ στη Βιέννη Γυμνάσιο και Λύκειο και που μπόρεσα να μπω σ΄όποια σχολή ήθελα και διάλεγα. (κ δεν ήταν δα κ λίγες αυτές που διάλεξα μέχρι στιγμής! Και ΠΟΥ σαι ακόμα δηλαδή...)
Δεν υπάρχει παιδεία στη χώρα μας, δεν υπάρχει σύστημα ελληνικής εκπαίδευσης... (γενικά δεν υπάρχει σύστημα, αλλά οκ!)
Στην Ελλάδα υπάρχει μόνο η παραπαιδεία, τα φροντιστήρια, το τρελό άγχος για κάθε μαθητή στις πανελλήνιες, οι ελπίδες των γονιών να γίνει "κάτι" το καμαρι τους, το ΤΡΕΛΟ ΧΡΗΜΑ που κινείται ΠΙΣΩ απ' αυτό το παραμύθι και έπειτα.... ο "Πετράκης" που πέρασε ιχθυοκαλλιέργειας στο Μεσολόγγι... (Wtf Πετράκη;)
Α! και να μη ξεχνάμε και τις πόλεις που "ζούνε" μόνο απ' τα λεφτά του φοιτητή...
τεσπα. Είναι μεγάλο θέμα για μένα, σόρρυ αν βγήκα οφφ, απλά με τσατίζει, είναι "θέμα τζηζ για μένα" και χάνω το μπούσουλα όποτε τσατίζομαι.
Εγώ μία Ροδάνθη ξέρω... κι αυτή είναι πλοίο που κάνει το δρομολόγιο Πειραιάς-Ιος. Μιας και δε μπορούμε τώρα άμεσα να αλλάξουμε το εκπαιδευτικό σύστημα, νομίζω πως είναι σημαντικό τώρα να μας πεις ποια ήταν αυτή η Ροδάνθη, νομίζω... και ΤΙ ακριβώς σου έκανε... χαχαχαχ
Α!Και ΕΝΝΟΕΙΤΑΙ πως από σήμερα σε μισώ θανάσιμα για τις μπύρες που έπινες εκείνο το βράδυ με τον Κλάους...
Δε σου ξαναμιλάω...
To λέω σοβαρά..
Το εννοώ, λέμε...
Πφφφ...Δεν έχει φιλιά απ' τη Βιέννη σήμερα.
Γιατι εκοψες τη φωτογραφια βρε πουλακι μου; Πφ! Το συστημα που περιγραφεις για να πετυχει πρεπει να αποκλεισθει οποιοσδηποτε φορεας που μπορει να το καπελωσει.
Σε παρακαλω να δημοσιευσεις το αλλο μισο της φωτογραφιας με Ροδανθη και Λακωνα. Γιου αρ ιν χοτ γουωτερ μαϊ ντηαρ!
feedback, constructive criticism.. αυτά είναι δύσκολα στην Ελλάδα γενικότερα..
Λες μια κουβέντα, μια γνώμη και τους πιάνει το μανιάτικο, έτοιμοι να σε αρπάξουν απ το γιακά!
.. αυτα τα σχολικά κτήρια, οι αίθουσες.. ειναι τόσο άσχημα... σκέτη κατάθλιψη.
Καλύτερα να ξεκινήσει κάποιος -κράτος, δήμοι και σύλλογοι- από την καθημερινότητα και να προσπαθήσει να τη βελτιώσει. Ετσι η νοοτροπία ισως αλλάξει με φυσικό αυθόρμητο τρόπο.
Θυμήθηκα τώρα μια φορά, αφού είχα αποφοιτήσει από τη σχολή, πήγα σε ένα σχολείο για να κάνω αίτηση αναπληρωτριας. Μόλις μπήκα στην αιθουσα μου ρθε συγκοπή...
Έφηβος βουλευτής; Εντυπωσιακό...!
Το δασκαλοκεντρικό σύστημα είναι ένδειξη μιας παιδείας χαμηλού επειπέδου. Οι καθηγητές σκέφτονται σαν δημόσιοι υπάλληλοι, δηλαδή ενδιαφέρονται πιο πολύ για την επαγγελματική αποκατάστασή τους παρά για το λειτούργημά τους. Από τη στιγμή που "βολεύονται" σε ένα σχολείο, δεν αγχώνονται για την απόδοσή τους. (Τους ίδιους βέβαια θα τους δεις να "πετάνε" στα φροντηστήρια και τα ιδιαίτερα μαθήματά τους, αλλά άλλο αυτό.) Και καταλήγει ένας φαύλος κύκλος, αφού οι καθηγητές αδιαφορούν, οι μαθητές αδιαφορούν και εντέλει αδιαφορούν ακόμη και οι καθηγητές που θέλουν να προσφέρουν έργο (γιατί υπάρχουν, ας είμαστε δίκαιοι).
Αν εφαρμοζόταν η αξιολόγηση όμως (με ορθό τρόπο), οι καθηγητές θα απέδιδαν έργο από φόβο ή από αγάπη για την εργασία τους και ευσυνειδησία; Και πώς θα διαμορφωνόταν η σχέση μαθητή-καθηγητή; Ειλικρινής ή δουλεπρεπής;
[Και θα κλέισω με ένα αληθινό περιστατικό πάνω στο ζήτημα. Καθηγητής πανεπιστημίου, υπέρμαχος της αξιολόγησης των καθηγητών, ζητά από φοιτητές του να συμπληρώσουν ένα ανώνυμο ερωτηματολόγιο στο οποίο θα εξέθεταν την άποψή τους για τον τρόπο διδασκαλίας του. Αφού τα μάζεψε, ο ίδιος και οι βοηθοί του βρήκαν σε ποιον φοιτητή αντιστοιχεί κάθε ερωτηματολόγιο, συγκρίνοντας τον γραφικό χαρακτήρα από τα γραπτά των εξετάσεων. Και στην επόμενη εξεταστική, οι φοιτητές που είχαν γράψει κακή κριτική για τον καθηγητή κόπηκαν στο μάθημα.]
Χχμμμ, feedback στα Ελληνικά σχολεία και αξιολόγηση καθηγητών. Ακούγεται ενδιαφέρον, δεν λέω! Από την άλλη πλευρά όμως θα μπορούσε αυτό να εφαρμοστεί την σήμερον ημέρα που οι μαθητές είναι στην πλειοψηφία τους αδιάφοροι; Πιθανόν, αν όμως πρώτα αλλάξει όλο το σύστημα και αρχίσει να στοχεύει προς την Παιδεία κι όχι προς την παπαγαλία... μέχρι τότε, αλληλούια!!!!
@kariatida62
Αυτό είναι ένα καλό μέτρο αλλά δεν ξέρω κατά πόσο θα δούλευε στην Ελλάδα. Το θέμα είναι να αποκεντρώσουμε τις εξουσίες από το εκπαιδευτικό σύστημα και δη από τους καθηγητές. Να νιώσουν επιτέλους και αυτοί ότι δεν μπορούν να κάνουν ό,τι τους έρθει και να αντιληφθούν σε ένα βαθμό τι είδους υπηρεσίες τελικά παρέχουν.
@a-kentavrou (a)
Με βρίσκεις σύμφωνο στην κατηγοροιοποίηση που θέτεις. Είναι βάσιμη. Από εκεί και πέρα το σχόλιο για το Δήμου δε με βρίσκει σύμφωνο. Δεν είναι κακό να διαφημίζει κάποιος τη δουλειά του. Δεν ξέρω όμως από που βγάζει λεφτά ώντας blogger.
Τέλος θα σου πρότεινα να διαβάσεις ένα δύο βιβλία του. Μάλλον δε συμφωνείς μαζί του αλλά καλό είναι να δεις και την άλλη άποψη. ;)
@a-kentavrou (b)
Σε ό,τι αφορά το θέμα παιδείας σου απάντησε πολύ καλά η kariatida62 και η τέως μαθήτρια Lena.
Συμφωνώ μαζί τους ως τέως έλληνας φοιτητής. Τώρα το κατά πόσο είναι καταρτησμένοι οι νέοι καθηγητές...άστο...ΑΣΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΑ !! :)))
Να είσαι καλά!
@Roadartist και ΑΕΡΙΚΟ
Σας βάζω μαζί τιμωρία γιατί έχετε κάνει κόμμα εναντίων μου και το καταγγέλω!
Για τη Ροδάνθη θα τα πούμε εν καιρώ...Ωραίες ιστορίες :))
@atithasopnevma
Εμείς τα είπαμε μέσω msn για το φίλο μου τον Klaus!!!
@δεσποιναριον
Δεν την έκοψα. Έτσι ήταν από την αρχή. Είναι από την ιστοσελίδα της Βουλής των Εφήβων.
;)
@ΣΠ
Το θέμα των σχολικών εγκαταστάσεων είναι πολύ σοβαρό. Όμως άλυτο αν συνεχίσουν οι μαθητές να μη σέβονται το χώρο στον οποίον περνάνε τη μισή μέρα. Και ένας τρόπος να αρχίσουν να το σέβονται είναι να νιώσουν ότι παίζουν κάποιο σημαντικό ρόλο στο σχολείο και πως είναι οι αποδιοπομπαίοι τράγοι ενός τελείως αντιπαραγωγικού και δυσλειτουργικού συστήματος. Ενας τρόπος να ακουστεί η φωνή τους είναι και αυτός που προτείνω.
@Lena
Είναι σωστοί οι προβληματισμοί που θέτεις. Όμως μία αξιολόγηση ανώνυμη από σταθμισμένο δείγμα με επίσης σταθμισμένο βαθμό βαρύτητας μπορεί να βρει την ευστάθεια που αναζητάμε για να γίνει αποδοτικό το σύστημα.
@ΗΩΣ
Νομίζω ότι με αρκετές προσαρμογές μία πιλοτική εφαρμογή του προγράμματος μπορεί να έχει ενθαρρυντικά αποτελέσματα. Έχω εμπιστοσύνη στους μαθητές και πιστεύω ότι η αδιαφορία που δείχνουν δεν είναι απέναντι στη γνώση αλλά απέναντι στο σύστημα που την διαχειρίζεται και τη μονοπωλεί.
Καλημέρα φίλε μου Λάκωνα.
Βασικά δεν έχουμε ξεκαθαρίσει για ποιά βαθμίδα εκπαίδευσης μιλάμε. Υπέθεσα λόγω της Βουλής των Εφήβων ότι εννοείς την Δευτεροβάθμια και όχι την τριτοβάθμια. Στην δευτεροβάθμια δεν νομίζω ότι οι μαθητές έχουν την κατάλληλη ωριμότητα. Έλεγχος φυσικά και πρέπει να γίνεται, όμως μου φαίνεται λίγο βαρύ από τους μαθητές. Κλίνω προς τους κηδεμόνες, με συμβουλευτική συμμετοχή των μαθητών, αλλά και πάλι θα επαφίεται στον... πατριωτισμό των κηδεμόνων, όπως όλα σε αυτή τη ρημαδοχώρα και θα παρουσιάζει αρκετά κενά.
Όσο για την τριτοβάθμια, αυτή θα εξυγιανθεί μόνο αν τα γκρεμίσουν τα ρημάδια και τα φτιάξουν από την αρχή (για το έμψυχο υλικό μιλώ). Οι πελατειακές σχέσεις πάντα με αφήνουν άναυδη, όταν δε τις συναντάς ακόμη και στους θυρωρούς, τί να πεις και τί να αφήσεις....
Δημοσίευση σχολίου