Πέμπτη, Ιανουαρίου 10

Multiverse


Στην προηγούμενη ανάρτηση αναφέρθηκα στην ταυτότητα

$$e^{-\pi / 2} = {i^i}$$

η οποία κοσμεί το ιστολόγιο αυτό από την αρχή του Ταξιδιού του. Η ανάλυση που έκανα, στα πλαίσια του ιστολογίου αυτού, ήταν απλά για να συνοδεύσει τις ευχές μου για το 2013.

Οι αριθμοί που κρύβει η πολύ όμορφη αλγεβρική ταυτότητα η οποία είναι το (πιο όμορφο) παιδί της θεμελιώδους εξίσωσης του Euler 




$$e^{i x} =\cos(x) +i\sin(x) $$

$$ x \in \mathbb R $$ 

η οποία συνδέει την Άλγεβρα με την Τριγωνομετρία.


Κάποιος όμως από την παρέα, ενθουσιάστηκε με τους αριθμούς και το πήρε πολύ πιο ζεστά. Ο φίλος blogger Ionnkorr επέστρεψε από τα παλιά (αναστήθηκε δηλαδή) ώστε να μας εξηγήσει  πως η σύγχρονη Φυσική ερμηνεύει τους αριθμούς που απεικονίζει η παραπάνω ταυτότητα, τον τρόπο και τον λόγο που, κατά τους Φυσικούς, αυτό συμβαίνει.



Διαβάζουμε λοιπόν τα σχόλιά του για τη σχέση των αριθμών αριθμών αυτών με την εκθετική συνάρτηση, την αντίστροφή της και την Πολυδιαστατική Φυσική.

______________________


Θα ήθελα να φωτίσω περισσότερο το θεώρημα Gelfond-Schneider από την πλευρά της Πολυδιαστατικής Θεωρητικής Φυσικής. Για την Πολυδιαστατική Φυσική το Σύμπαν δεν έχει 3 διαστάσεις αλλά 12 (ή και περισσότερες). Οι αριθμοί 

$$1, -1, i, \pi, e$$ 
παίζουν έναν κορυφαίο ρόλο στην κατασκευή του Σύμπαντος. Είναι οι "ακρογωνιαίες" Φυσικές σταθερές του. Ουσιαστικά οι αριθμοί αυτοί είναι τα "εργαλεία" που δίνουν την δυνατότητα σε μας τους "τρισδιάστατους Ανθρώπους" του Μακρόκοσμου να αντιληφθούμε (προσεγγιστικά) τις επιπτώσεις, στο Περιβάλλον μας, των άλλων (μη συνήθων) διαστάσεων. 

Ας "φωτίσουμε" πρώτα τον αριθμό "e". Αυτός είναι το "υπομόχλιο" δύο βασικών συναρτήσεων.



$$y(x)=e^{x}$$

(εκθετική)

$$y(x)=ln{x}$$

(λογαριθμική)


Στην Εκθετική συνάρτηση μπορούμε να δούμε 

- το x ως τιμές των Φυσικών Μεγεθών του Μικρόσκοσμου.
- το y ως τιμές των Φυσικών Μεγεθών του Μακρόσκοσμου (του δικού μας δηλαδή)


Άρα η εκθετική συνάρτηση δρα ως "τηλεσκόπιο". Παίρνει τις "μικρές" τιμές των "μικρών" Διαστάσεων του Μικρόκοσμου και τις μεγεθύνει ώστε να τις "δούμε" στον δικό μας Μακρόκοσμο.

Στην Λογαριθμική συνάρτηση μπορούμε να δούμε
 - το x ως τιμές των "μεγάλων" Διαστάσεων του Μεγάκοσμου.
- το y ως τιμές των Φυσικών Μεγεθών του Μακρόσκοσμου (του δικού μας δηλαδή).
Αντίστροφα:
Στην Λογαριθμική συνάρτηση μπορούμε να δούμε 
- το x ως τιμές των "μεγάλων" Διαστάσεων του Μεγάκοσμου.
- το y ως τιμές των Φυσικών Μεγεθών του Μακρόσκοσμου (του δικού μας δηλαδή)


Άρα η λογαριθμική συνάρτηση δρα ως "μικροσκόπιο". Παίρνει τις "μεγάλες" τιμές των "μεγάλων" Διαστάσεων του Μεγάκοσμου και τις σμικραίνει ώστε να τις "δούμε" στον δικό μας Μακρόκοσμο.



Το e είναι ο συντελεστής μεγένθυσης/σμίκρυνσης του "Δικού μας Σύμπαντος".

Αν αλλάξουμε την τιμή του ( e = 2.718281828...) τότε θα βρεθούμε σε άλλο "Παράλληλο Σύμπαν". O Χωρόχρονος, όμως, στο Πολυσύμπαν (= Multiverse) (το δικό μας Σύμπαν είναι ένα γνήσιο υποσύνολό του μέσα στα άπειρα άλλα) δεν έχει μόνο "μικρές" και "μεγάλες" Διαστάσεις ...έχει και "ελλειπτικές" και "υπερβολικές" Διαστάσεις. Για να "δούμε" τις υπερβολικές διαστάσεις το αντίστοιχο "υπομόχλιο" είναι η φανταστική μονάδα "i". Αντίστοιχα εκτός από τις ευθειακές δικές μας "Διαστάσεις" x,y,z υπάρχουν και "καμπύλες" (γωνιακές) διαστάσεις.

Πάλι εδώ έχουμε μια συνάρτηση


$$\phi=\pi r$$

που η αντίστροφή της μετατρέπει τις γωνιακές Διαστάσεις (φ) σε ευθειακές (ακτινικές) διαστάσεις (r) με "υπομόχλιο" προφανώς το "π". Μια διαφορετική τιμή του "π" θα μας πέταγε προφανώς σε ένα άλλο "Παράλληλο Σύμπαν"

Αντίστοιχα ισχύουν για: 


το "-1" που μετατρέπει τις "Δυικές" (dual) Διαστάσεις στις δικές μας



και το "c" (ταχύτητα φωτός) που μετατρέπει τις Χρονικές Διαστάσεις στις Χωρικές (δηλ. στις τρεις δικές μας x,y,z. 

Αφού, λοιπόν, είδαμε την φυσική "επένδυση" των Μαθηματικών Σταθερών που στα Μαθηματικά είναι εντελώς αινιγματικές προχωράμε πλέον στο ίδιο το θεώρημα Gelfond–Schneider.


$$e^{\pi}=(-1)^{-i}$$
δηλαδή



$$e^{\pi} =(e^{i\pi})^{-i}$$ 

Αυτό λέει ότι η μεγέθυνση του " π " (δηλ. της "μονάδας" των Καμπύλων Διαστάσεων είναι αντίστοιχη με τη "μεγέθυνση" του  '' " (της "μονάδας" των Υπερβολικών Διαστάσεων). Το αποτέλεσμα είναι η σταθερά του Gelfond


$$e^{\pi}=23.140692632$$

που δεν χαρακτηρίζει μόνο το δικό μας Σύμπαν αλλά και όλα τα "ομοειδή" (= "συγγραμικά") Σύμπαντα με το δικό μας.

Άφησα τελευταίο το γεγονός της υπερβατικότητας των πe, και της σταθεράς Gelfond. Σου είχα γράψει και παλιά ότι αν το π είχε ακέραια τιμή 3 (και Gelfond's constant 24) τότε θα είχαμε ένα απόλυτα "Αξιοκρατικό Σύμπαν" χωρίς "ελαττώματα" και "αδυναμίες επακριβούς μέτρησης". Θα ήταν ένα μονότονο Σύμπαν απόλυτα διαφανές και προβλεπόμενο από τον κάθε ευφυή εγκέφαλο. Όμως, τώρα, με την υπερβατικότητα να μπαίνει μέσα στις Διαστάσεις και να διαβρώνει την "πρόβλεψιμότητα" των Φυσικών φαινομένων ... όλα τα ενδεχόμενα "παίζουν" και τίποτα δεν μπορεί να αποκλειστεί. Έτσι ζούμε σε ένα "Συναρπαστικό" Σύμπαν όπου πέραν της Ευφυίας σημαντικό ρόλο παίζει και η Τύχη (και μάλλον και το Χάος).


19 σχόλια:

IonnKorr είπε...

χα..χα.. βρε Λάκωνα ...

δεν το φανταζόμουν ότι θα σε ενθουσίαζαν τόσο πολύ πολύ αυτά τα σχόλια...

πάντως τα έκανες μια όμορφη ανάρτηση

...αν και δεν νομίζω κάποιος αναγνώστης να καταλάβει ούτε το παραμικρό από όλα αυτά ...

CsLaKoNaS είπε...

Τα σχόλια με ενθουσιάσαν από τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ένας Φυσικός την Αρμονία των Μαθηματικών σχέσεων.

Είναι δε τόσο σίγουρος για την ορθότητα της αντίληψής του που "τολμά" σε μερικές περιπτώσεις να υπαγορεύει τη μορφή των ίδιων των Μαθηματικών.

:))))

Αυτή η αντίληψη του Φυσικού είναι κάτι που δεν έχω, δε με ενδιέφερε να έχω αλλά σίγουρα θαυμάζω.

"αν και δεν νομίζω κάποιος αναγνώστης να καταλάβει ούτε το παραμικρό από όλα αυτά "

Α δεν κατάλαβες! Ελάχιστες αναρτήσεις εδώ απευθύνονται σε όλους.

Οι αναρτήσεις που μου αρέσει να κάνω είναι σα μία "υποσχετική".

Υπόσχομαι δηλαδή πως οι Ιδέες που στηρίζουν την ανάρτηση έχουν μία Ομορφιά την οποία καλείται ο μη γνώστης να ρωτήσει, αν θέλει, για να μάθει.

Η όποια μορφή Γνώσης άλλωστε, δεν είναι Δικαίωμα. Είναι προνόμιο.

Προνόμιο εκείνου που θα ενδιαφερθεί ειλικρινά να την αποκτήσει.

IonnKorr είπε...

"Η όποια μορφή Γνώσης άλλωστε, δεν είναι Δικαίωμα. Είναι προνόμιο.
Προνόμιο εκείνου που θα ενδιαφερθεί ειλικρινά να την αποκτήσει.

--------------
Αν το blog ήταν στα Αγγλικά ..ναι θα υπήρχαν κάποιοι...
Ελληνόφωνοι, όμως, και να ενδιαφέρονται για την Επιστημονική Γνώση (ή την όποια Λογική Γνώση τέλος πάντων) δεν νομίζω ότι υπάρχουν..

CsLaKoNaS είπε...

Διακρίνω μία κάποια απαισιοδοξία φίλε IonnKorr ;

:)

α Κενταύρου είπε...

Οι σκέψεις σου στο Countdown....αξιόλογες ,ο διάλογος με τον Ιονα και οι παρατηρήσεις του εξαιρετικές.
Διαφωνώ στην ελιτίστικη αντίληψη για τη γνώση, η γνώση πρέπει να διαχέεται σε όσο το δυνατό σε ευρύτερες μάζες, γιατί όπως λες είναι Αντίδοτο στο Φόβο.Η διάδοση της γνώσης πρέπει να είναι ένας συνδυασμός ατομικής και συλλογικής(κοινωνικής) πρωτοβουλίας.

CsLaKoNaS είπε...

@ α-Κενταύρου.

Φίλε Κένταβρε παρανόησες τα λεγόμενά μου τα οποία τα διετύπωσα πολύ προσεκτικά.

Δε μίλησα για τη Γνώση ως προνόμιο μίας ομάδας έναντι άλλης. Η Γνώση πρέπει πάντα να είναι προσβάσιμη σε όλους - όχι τους περισσότερους!

Το προνόμιο έρχεται στην κατάκτηση της Γνώσης - όχι επειδή κάποιος πήρε μαθήματα και πέρασε κάποιες εξετάσεις αλλά επειδή κάποιος

έκατσε,

διάβασε,

προβληματίστηκε,

μπερδεύτηκε,

απογοητεύτικε,

έπεσε,

ξανασηκώθηκε,

ξαναπροσπάθησε


και τελικά ήταν αρκετά τυχερός ώστε να καταφέρει...να καταλάβει τη Γνώση. Αυτό είναι το Προνόμιο! Γι αυτό και η μαζική εκπαίδευση είναι ένας πανάκριβος και αναποτελεσματικός βραχνάς που τελικά ουδεμία σχέση έχει με τη Γνώση!

Γιατί απλώς τυποποιεί αυτή τη μαγική διαδικασία που δεν είναι εύκολη και δεν είναι για όλους! Είναι ΜΟΝΟΝ για όσους παίρνουν το ρίσκο να προσπαθήσουν (ανεξάρτητα από την οικονομική τους κατάσταση, φυλετική ομάδα, σεξουαλικό προσανατολισμό).

α Κενταύρου είπε...

Η γνώση στο επίπεδο του ερευνητή, είναι θέμα σκληρής ατομικής προσπάθειας ,αλλά η γνώση αυτή είναι κρυμμένη στη φύση δεν είναι προνόμιο κανενός, πρέπει να γίνει γνωστή σε όλους ακόμη και σε αυτούς που δεν έχουν την πνευματική ικανότητα να την προσεγγίσουν ή τουλάχιστον να απολαύσουν τα ευργετήματα αυτής της γνώσης Η γνώση είναι δύναμη αν μείνει στα χέρια των λίγων θα γίνει όργανο για την εκμετάλλευση των πολλών.

CsLaKoNaS είπε...

"πρέπει να γίνει γνωστή σε όλους"

υπό την προϋπόθεση ότι αυτοί οι όλοι θέλουν να τους γίνει γνωστή αυτή η Γνώση και το θέλουν ειλικρινά.

Η διάχυση κάθε ιδέας οφείλει να γίνει εθελοντικά χωρίς κανένα καταναγκασμό ένθεν κι ένθεν.

α Κενταύρου είπε...

Η έννοια του καταναγκασμού σε μια σύγχρονη εκπαίδευση δεν μπορεί υπάρχει.Η κοινωνία με την πολιτική της έκφραση το κράτος οφείλει να παρέχει τη δυνατότητα στους πολίτες να προσεγγίζουν ελεύθερα στη γνώση χωρίς αποκλεισμούς,οικονομικούς,φυλετικούς κλπ.Η κοινωνία πρέπει να επιλέγει αξιοκρατικά εκείνους που θα προωθήσουν τη γνώση.

CsLaKoNaS είπε...

Μα το πρόβλημα της Γνώσης δεν είναι η παροχή Της αλλά η κατανόησή της!

Είμαστε μία κοινωνία της πληροφορίας! Για πρώτη φορά στα ιστορικά χρονικά η πληροφορία είναι τόσο ελεύθερα διακινούμενη και προσβάσιμη. Το θέμα είναι ποίοι και πόσοι καταλαβαίνουν τις πληροφορίες τις οποίες αναζητούν για τους δικούς τους σκοπούς.

Η αναζήτηση της σωστής πληροφορίας, η κατανόηση και η εμπέδωση είναι Προνόμιο γιατί είναι μία προσωπική διαδικασία και τίποτα παραπάνω.

"Η κοινωνία πρέπει να επιλέγει αξιοκρατικά εκείνους που θα προωθήσουν τη γνώση."

Ωραία λόγια! Πως γίνεται αυτό; Τι θα πει Αξιοκρατία; Ποιος είναι ο Άξιος και πως επιλέγεται;

Τι σχέση έχει το Κράτος με την Αξιοκρατία; Πότε είχε κάποια σχέση αυτά τα δύο;

Εγώ θα κρίνω ποιος είναι ο Άξιος Δάσκαλος για μένα και εσύ θα κρίνεις ποιος είναι ο Άξιος Δάσκαλος για σένα!

Και οι δύο θα πάρουμε το ρίσκο της επιλογής μας γι αυτό το καλό που μας θέλω να το ψάξουμε όσο γίνεται καλύτερα πριν αποφασίσουμε!

CsLaKoNaS είπε...

Κένταυρε όταν χτύπα ξύλο αρρωστήσεις δε θα πας στο Δημόσιο νοσοκομείο όπου κάποιος γραφειοκράτης έχει επιλέξει το ιατρικό προσωπικό αλλά θα αναζητήσεις τον καλύτερο γιατρό για την πάθηση που έχεις.

Και θα πληρώσεις - όσο όσο! Γιατί;

Και πολύ καλά κάνει αφού υπάρχουν άνθρωποι που τα δίνουν αυτά τα χρήματα. Σε αυτόν τον γιατρό! Που είναι ο Καλύτερος και που έχει αυξημένες πιθανότητες να σε κάνει υγιή ξανά.

Δεν είναι το σύστημα εκμετάλευσης που χρεώνει την επίσκεψη τόσο ακριβά. Δεν είναι ο Καπιταλισμός που εκμεταλεύεται την ανάγκη σου. Είναι ο ΝΟΜΟΣ της Προσφοράς και της Ζήτησης!

Και ο Νόμος δεν είναι απόφαση του πολιτικού γραφείου του Κόμματος. Είναι Νόμος με επιστημονικά χαρακτηριστικά . Ο συγκεκριμένος Νόμος απαντάται σε όλα τα βιολογικά συστήματα.

α Κενταύρου είπε...

Επειδή γνωρίζω τις στρεβλώσεις που δημιουργεί ο κρατισμός μίλησα για κοινωνία πρωτίστως και δευτερευόντως για την πολιτική της έκφραση το κράτος .Η κοινωνία με τους νόμους της αγοράς ,με τους μηχανισμούς της, τους σημερινούς και τους μελλοντικούς βρίσκει τον τρόπο να ευνοεί την ατομική πρωτοβουλία αλλά συγχρόνως την εντάσσει σε ένα σκοπό ώστε να υπηρετεί το σύνολο.

CsLaKoNaS είπε...

"Η κοινωνία με την πολιτική της έκφραση το κράτος οφείλει... "

"μίλησα για κοινωνία πρωτίστως και δευτερευόντως για την πολιτική της έκφραση το κράτος οφείλει να παρέχει"

Ναι αλλά δε μας εξηγείς αυτή τη σχέση που πρέπει να έχει η Κοινωνία με το Κράτος, ΏΣΤΕ η πρώτη, χρησιμοποιώντας το δεύτερο, να παρέχει, ό,τι είναι τελοσπάντων αυτό που θέλουμε να μας παρέχει.

Αυτό που ΠΡΕΠΕΙ να συμφωνήσουμε είναι πως όσο η Κοινωνία χρησιμοποιεί το Κράτος για κοινωνικές παροχές τόσο ουσιαστικά ΕΞΑΝΑΓΚΑΖΕΙ με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, τα μέλη της κοιωνίας να παρέχουν, ό,τι είναι να παρέχουν, στα υπόλοιπα.

Αυτός ακριβώς ο εξαναγκασμός οδηγεί στην Ανελευθερία....

α Κενταύρου είπε...

Eδώ μάλλον ξεφύγαμε!Οι ειδικοί στο θέμα πχ κοινωνιολόγοι πρέπει να μας εξηγήσουν αν μπορεί να υπάρξει κοινωνία χωρίς κρατική υπόσταση.Αν το κράτος είναι αναγκαίο κακό ποια η σχέση του με την κοινωνία?Υπάρχει κοινωνία χωρίς καμιά εξουσιαστική δομή η είναι ονειροπόλημα κάποιων αντιεξουσιαστών που στην Ελλάδα τους λέμε και αναρχικούς?

CsLaKoNaS είπε...

Εξαιρετικές ερωτήσεις που δεν είναι ΚΑΘΟΛΟΥ εκτός θέματος!

Είναι πάρα πολύ σημαντικές γιατί εισάγουν το πρόβλημα της ατομικής ευθύνης που έχουμε ως μέλη συνόλου αλλά και των ατομικών προνομίων που απολαμβάνουμε, ένα από τα οποία είναι η Γνώση! Ένα άλλο προνόμιο είναι η Υγεία!

Είναι πολύ σημαντικό να συνδέσουμε τις έννοιες αυτές με την κρίση την οποία περνάμε. Είναι ώρα να αρχίσουμε να καταλαβαίνουμε τις μεταπολιτευτικές παρανοήσεις που είχαμε σε αυτά τα θέματα ως το πρώτο βήμα για να αρχίσει η αλλαγή προς το καλύτερο, στη νοοτροπία μας.

Η βασικότερη παρανόηση κατά τη γνώμη μου είναι η μονοδιάστατη ανάλυση του πολιτικού φάσματος: Ένα πρώτο βήμα είναι να καταλάβουμε πως η μία διάσταση: Αριστερά-Δεξιά είναι συμπληρωματική της δεύτερης διάστασης: Ελευθερία-Ολοκληρωτισμός. Ένας βασικός λόγος που οδηγούμαστε σε αδιέξοδα στη σκέψη μας είναι γιατί σκεφτόμαστε μονοδιάστατα.

α Κενταύρου είπε...

Πότε σκεφτόμαστε μονοδιάστατα όταν δεν έχουμε γνώση.Όταν δεν έχουμε γνώση μας κατευθύνουν θρησκείες,πολιτικά κόμματα,σοσιαλισμοί,εθνικοσοσιαλισμοί,ιδεολογίες και ιδεοληψίες,αλλά και αστρολόγοι.
Άρα οι κοινωνίες δεν ξέρω με ποιον τρόπο πρέπει να φροντίζουν να αποκτούν γνώση οι πολίτες ώστε να βελτιώνονται ποιοτικά.Να οδεύουν σε κοινωνίες πολιτών με ελευθερία βούλησης και επιλογών.Η Ελληνική κοινωνία είναι μια κοινωνία με έλλειψη μόρφωσης άρα μια εύκολα κατευθυνόμενη κοινωνία από κάθε λαικιστή πολιτικάντη που τις κολακεύει τα αυτιά.Βέβαια δεν είναι στο επίπεδο του Ιραν και των Αραβικών χωρών,απέχει όμως από το επίπεδο των άλλων δυτικών χωρών και θα πάρει χρόνο να προσεγγίσει το επίπεδο ους.

CsLaKoNaS είπε...

"Σκεφτόμαστε όταν δεν έχουμε γνώση."

Ναι, και το πρόβλημα της Γνώσης είναι πως είναι πολύ πολύ δύσκολο να αποκτηθεί. Γι αυτό και είναι προνόμιο.

"μας κατευθύνουν θρησκείες,πολιτικά κόμματα,σοσιαλισμοί,εθνικοσοσιαλισμοί,ιδεολογίες και ιδεοληψίες,αλλά και αστρολόγοι."

Ναι! Πολύ σωστά! Αλλάζω τη λέξη "κατευθύνω" σε "χειραγωγώ".

Και μας χειραγωγούν γιατί γνωρίζουν τους Φόβους μας και πατάνε τα κουμπιά μας. Αποτελέσμα; Μειώνουν την Ελευθερία μας.

Όπως έγραψα πολύ προσεκτικά:

Αντίδοτο της Ελευθερίας είναι ο Φόβος; Αντίδοτο του Φόβου ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, αλλά η Γνώση.

Αν ο Φόβος μειώνει την Ελευθερία (και μας κάνει να χειραγωγούμαστε πιο εύκολα) τότε η Γνώση είναι το μόνο που μειώνει το Φόβο.

Η Γνώση! Όχι η Εκπαίδευση ούτε η Κατάρτιση. Η Γνώση είναι το pattern που φτιάχνει ο καθένας στο μυαλό του συλλέγοντας πληροφορίες από βιβλία και εμπειρίες Ζωής.

"Άρα οι κοινωνίες δεν ξέρω με ποιον τρόπο πρέπει να φροντίζουν να αποκτούν γνώση οι πολίτες ώστε να βελτιώνονται ποιοτικά. Να οδεύουν σε κοινωνίες πολιτών με ελευθερία βούλησης και επιλογών."

Πολύ μεγάλο πρόβλημα. Η Γνώση που μας ενδιαφέρει εδώ δεν είναι τα βιβλία αλλά περισσότερο η Λογική της Γνώσης και η ανάλυσή της. Εδώ χρειαζόμαστε ορθολογιστικά εργαλεία. Αναλυτική σκέψη με ορθολογικά επιχειρήματα. Να καλλιεργήσουμε δηλαδή έναν τέτοιο τρόπο σκέψης ο οποίος είναι ανεξάρτητος των πληροφοριών και των γνώσεων.

Αυτό μας λείπει και δε λείπει μόνο στην ελληνική κοινωνία.

Η έλλειψη σκέψης, η αμεριμνησία και η τάση να επαφίουμε τις ανθρώπινες φοβίες μας σε πολιτικούς/θρησκευτικούς ηγέτες, είναι ανθρώπινα ελαττώματα και είναι απολύτως κατανοητά.

Δεν είναι εύκολο πράγμα να χρησιμοποιούμε το μυαλό μας και να φτιάχνουμε επιχειρήματα. Σε περιπτώσεις δε είναι αδύνατο. Το ένστικτο είναι καλώς ή κακώς ο πρωτεύων μηχανισμός ανταπόκρισης του εξωτερικού μας κόσμου. Το ένστικτο και τα συναισθήματα. Ο Άνθρωπος δεν είναι προγραμματισμένος να σκέφτεται...

Επίσης είναι δύσκολο να σκεφτόμαστε γιατί πολλές φορές δε μας αρέσουν τα συμπεράσματα της Λογικής όσο σωστά και να είναι. Προτιμούμε να λύνουμε τα προβλήματα με "πολιτικές" αποφάσεις και να στρουθοκαμηλίζουμε. Ανθρώπινο και αυτό....

Όλα πρέπει να είναι ελεύθερα και αποδεκτά φίλε Κένταυρε...και όλα πρέπει να έχουν θέση στην Κοινωνία.

Μία προϋπόθεση:

Αν εγώ θέλω να κανονίζω τη Ζωή μου και τις επιλογές μου με βάση του τι θα που τα Άστρα, πρέπει να το κάνω ΧΩΡΙΣ να επιβάλω και εσένα να κάνεις το ίδιο, αν δεν το θές!

α Κενταύρου είπε...

Είχαμε ένα ευχάριστο διάλογο.
Το τελευταίο σου σχόλιο ελήφθη 4.55μμ ώρα Αμερικής δηλ 11.55μμ ώρα Ελλάδας είχα αποχωρήσει το είδα το πρωί.
Συνοψίζοντας θα έλεγα ότι διαφέρουμε στο πως αντιλαμβανόμαστε το ρόλο του ατόμου στη κοινωνία και στην αλληλεπίδραση κοινωνίας και ατόμου.
Διαφέρουμε στο βαθμό ελευθερίας του ατόμου στο κοινωνικό γίγνεσθαι.Εγώ πιστεύω ότι η κοινωνία για να εξυπηρετήσει τους συλλογικούς στόχους που είναι η επιβίωση της κοινωνίας και η πρόοδος της αναγκάζεται νομοτελειακά να περιορίσει το βαθμό ελευθερίας του ατόμου.Περιορίζει την ατομική πρωτοβουλία το συλλογικό μας είναι που λέγεται κοινωνία και της θέτει όρους και προϋποθέσεις.
Βεβαίως αν συ θέλεις να ζεις με βάση αστρολογικές προγνώσεις το αναγνωρίζει σαν δικαίωμα σου,αν όμως θέλεις να ασκήσεις τη δραστηριότητα του αστρολόγου γιατί έχεις τη δύναμη της πειθούς τότε παρεμβαίνει και σου θέτει όρους και προϋποθέσεις άσκησης αυτής της δραστηριότητας ώστε να προστατέψει τους αφελείς από την εκμετάλλευση.
Οι άνθρωποι βεβαίως δεν ενεργούν πάντα με σκέψη λέει λοιπόν ο Μαχαιρίτσας σε ένα τραγούδι του.
Τι να μας πει η Φυσική οι νόμοι δεν μετράνε, σε βάση μεταφυσική τα πάθη κυβερνάνε.
ΚΑΛΗΜΕΡΑ

kariatida62 είπε...

Ο Ιonnas θαύμασε την κοσμιότητα και το υψηλό επίπεδο των επιχειρημάτων του διαλόγου σας κι'εγώ αμφινταλαντευόμενη στα ερωτήματα που ο καθένας σας έθετε στάθηκα στο συμπέρασμα με το οποίο προφανώς κανείς δεν διαφωνεί :
"Τι να μας η Φυσική-οι νόμοι δεν μετράνε-σε βάση μεταφυσική τα ΠΑΘΗ κυβερνάνε..."
Ήσασταν απλά...υπέροχοι και οι δύο! :)