Αναρχο-καπιταλιστική μου αγάπη γειά σου...
Δυο λόγια μόνο γιατί βιάζομαι...
Δύο μέρες μετά που ¨έφυγε" ο καλός μας άνθρωπος και ακόμα σκέφτομαι πως μπορεί να υπάρχουν άνθρωποι που να τους αγαπάει όλος ο κόσμος...μετά θυμήθηκα την τελευταία ταινία που έπαιξε Βέγγος και την περίφημη φράση "Έλληνες να τουφεκάνε Έλληνες"...
...τη συνδίασα και με τη συναυλία διαμαρτυρίας που οργανώνουν οι κρατικές ορχήστρες με το περίφημό τους e-mail που έφτασε και σε μένα, το οποίο είναι γεμάτο με επιχειρήματα επιπέδου Debtocracy.
Πως συνδιάζεται; Μα η 'ψυχή βαθυά' ήταν "επιδοτούμενη" ταινία...και είδες τι μπορεί να σου κάνει η επιδοτούμενη Τέχνη;
"Έλληνες να τουφεκάνε, Έλληνες..." Ναι αυτό ακριβώς ήταν ο εμφύλιος! Όλοι στο ίδιο τσουβάλι...Έλληνας ο αγωνιστής του ΕΑΜ, Έλληνας και ο ταγματασφαλίτης, Έλληνας και ο μαυραγορίτης που φώναζε "Βάστα Ρόμελ" μέχρι να ξεπουλήσει....Αυτό είναι η επιδοτούμενη τέχνη αγάπη μου...Αυτό ήταν πάντα...
Και τώρα τι; Τώρα στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε πρέπει να συνεχίσουμε να συντηρούμε ένα σκασμό ορχήστρες με τα λεφτά των φόρων μας ασχέτως αν ακούμε όλοι κλασική μουσική. Δεν έχει καμία σημασία... Πως πληρώνουμε όλοι την ΕΡΤ μέσω της ΔΕΗ ασχέτως αν έχουμε τηλεόραση;...Έτσι ακριβώς...
Πολιτισμός! Πάνω από όλα...Πολιτισμός και Τέχνη. Τέχνη όπως λέμε ο Πλιάτσικας να μαζεύει όλες τις ορχήστρες μαζί στο Μέγαρο Μουσικής να παίζει τα 3 ακόρδα του ανά τραγούδι...Να μπορεί και η Μπήλιω να ανακοινώνει τα σοβαρά πολιτιστικά events με αυτό το "εναλλακτικό" τίποτα που το παίρνει και το κάνει πολιτισμό.
Και οι μουσικοί; Τι θα κάνουν και οι μουσικοί που παίζουν σε αυτές τις ορχήστρες;;;; εε; Τι να το κάνει ο άλλος το φαγκότο; Που να το βάλει και είναι και μακρύ;
Σε μία χώρα που καταρρέει, σε ένα κράτος που δίνει μάχη μέρα με τη μέρα για να μπορέσει να συνεχίζει να καταβάλει μισθούς και συντάξεις, το που θα βάλει το φαγκότο του ο καλλιτέχνης δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχει να κάνει με τα λεφτά των φορολογουμένων.
Σοσιαλισμένη μου αγάπη....Η Τέχνη και ο Πολιτισμός είναι υπόθεση προσωπική, όπως η Πίστη και η Θρησκεία. Το κράτος δεν έχει καμία δουλειά σε αυτά τα θέματα. Όταν ένα κράτος επιδοτεί την Τέχνη σημαίνει πως επιλέγει και ορίζει το ίδιο τον Πολιτισμό στα πλαίσια του έθνους που εκπροσωπεί. Αυτό φυσικά και δεν είναι Τέχνη. Είναι πολιτική επίδειξη ολοκληρωτισμού.
Είναι αδιανόητο εμένα που μου αρέσει ή δε μου αρέσει η κλασική μουσική ή η όπερα ή το θέατρο να πρέπει με το ζόρι να πληρώνω από τους φόρους μου τα διάφορα θέατρα και τις ορχήστρες που υπάγονται στο ΥΠΠΟ.
Όσο δεν το καταλαβαίνεις αυτό, τόσο θα "καταναλώνεις" πολιτισμό όπως καταναλώνουν τα burgers οι Αμερικάνοι.
Τα λόγια του Μάνου είναι για ακόμη μία φορά επίκαιρα: " Δεν έχουμε πολιτισμό και η απόδειξη είναι ότι έχουμε Υπουργείο Πολιτισμού."
Και αυτό το είπε γιατί ίσως κατάλαβε το λάθος του...Στην Ελλάδα ...ηθοποιός...δε σημαίνει Φως ...σημαίνει απλά ΔΕΗ.
Να είσαι καλά!
Είναι αδιανόητο εμένα που μου αρέσει ή δε μου αρέσει η κλασική μουσική ή η όπερα ή το θέατρο να πρέπει με το ζόρι να πληρώνω από τους φόρους μου τα διάφορα θέατρα και τις ορχήστρες που υπάγονται στο ΥΠΠΟ.
Όσο δεν το καταλαβαίνεις αυτό, τόσο θα "καταναλώνεις" πολιτισμό όπως καταναλώνουν τα burgers οι Αμερικάνοι.
Τα λόγια του Μάνου είναι για ακόμη μία φορά επίκαιρα: " Δεν έχουμε πολιτισμό και η απόδειξη είναι ότι έχουμε Υπουργείο Πολιτισμού."
Και αυτό το είπε γιατί ίσως κατάλαβε το λάθος του...Στην Ελλάδα ...ηθοποιός...δε σημαίνει Φως ...σημαίνει απλά ΔΕΗ.
Να είσαι καλά!
43 σχόλια:
Σκαλιστές σκιές μακρυχέρηδες με το φως σπασμένο κρατικοποιημένο, αχ,οι Έλληνες (link)
και είναι Υπουργειο Πολιτισμού/ Αθλητισμού
να δώ και μία Νεοφιλελέ προβοκάτσια
"H Σούπερ Λίγδα χρειάζεται μία Μάργκαρετ Θάτσερ"
από Σουηδό Αεκτζή, παρακαλώ.
2 "σοσιαλιστικά" τοτέμ σε 1. :-)
Ευτυχώς που υπάρχει και ο μη-επιδοτούμενος πολιτισμός και τέχνη στην Ελλάδα...Αυτός που το ΥΠΠΟ ανακαλύπτει μετά από δεκαετίες, αφού πλέον έχει κάνει τον κύκλο του και έχει αλλάξει χίλια πρόσωπα. έχεις δίκιο, η ανάγκη για καλλιτεχνική έκφραση δεν κοστολογείται και οι ορχήστρες έχουν όντως καταντήσει "οχήματα" για να κρατούν κάποιοι καλλιτεχνικοί διευθυντές τη θεσούλα τους, παράγοντας έργο για λίγους και εκλεκτούς. Είναι όμως μεγάλο θέμα...δεν χωρά σε ένα σχόλιο...Καλημέρα!
Δεν θάπρεπε ως νέος άνθρωπος ΄να καταλήγεις σε τέτοια ακραία συμπεράσματα, σε τέτοιες απόλυτες και κάθετες τοποθετήσεις... γιατί, αν ήταν να εφαρμοσθούν τέτοιες θεωρίες, ώς να μεγαλώσεις, ούτε εσύ ούτε, ακόμη περισσότερο, τα παιδιά σου θα βρουν τίποτε, που νάχει μείνει ορθό και να επιβιώνει από τον Ελληνικό πολιτισμό, την παράδοση, την ταυτότητά μας και ό,τι την συγκροτεί, ό,τι μας κράτησε, μέσα από την διάρκεια και την συνέχειά του, 2 και 3.000 χρόνια ζωντανούς.
Η Ελλάδα είναι πολύ μικρή χώρα, για να μπορεί ο πολιτισμός να χαρακτηρισθεί ιδιωτική υπόθεση. Μόνον ώς ένα σημείο μπορεί να ισχύει αυτό. Μόνον ώς ένα σημείο μπορεί να αρκέσουν οι χορηγοί ή οι ενδιαφερόμενοι για έναν τομέα της κουλτούρας ή της Τέχνης, για να τον διατηρήσουν δραστήριο και ζωντανό. Δεν έχουμε εδώ δεκάδες εκατομμυρίων κατοίκων, ήτοι εν δυνάμει πελατών, ούτε τους χιλιάδες χιλιάδων των πλουσίων και των Μαικήνων - οπότε είναι καθοριστικός ο ρόλος του Κράτους.
Το ότι ορισμένα ζητήματα και πτυχές της πολιτικής στον πολιτισμό και στις σχετικές επιδοτήσεις δεν λειτουργούν σωστά, δεν σημαίνει πως είναι λάθος ή έγκλημα η γενική αρχή. Το σωστό είναι να ζητούμε καλύτερη κατανομή των κονδυλίων, δικαιότερη, ορθολογικότερη, διαφανέστερη, αξιοκρατικότερη - όχι να ζητούμε την πλήρη αναίρεσή της πολιτικής των επιδοτήσεων του πολιτισμού και των καλλιτεχνικών δραστηριοτήτων.
Όταν, εξ άλλου, ένα Κράτος βρίσκει, παρ' όλ' αυτά, άφθονα χρήματα για να επιδοτεί το ποδόσφαιρο και τον αθλητισμό, γενικότερα,, να χαρίζει χρέη στις ΠΑΕ, να δαπανά εκατομμύρια για την ασφάλεια στα γήπεδα, είναι ντροπή του να λέει πως δεν μπορεί να βρει τα πολύ λιγότερα απαιτούμενα, για να στηρίξει Μουσεία, ορχήστρες, χορό και καλλιτεχνικές δραστηριότητες. Αν μη τι άλλο, ας φροντίσει να τα κάνει κερδοφόρα - γιατί πράγματι μπορεί ο τόσο πλούσιος Ελληνικός πολιτισμός να αποκτήσει ΚΑΙ εμπορική αξία, αν τον διαχειρισθούν σωστά οι αρμόδιοι.
....
Μα τόσα λεφτά χρειάζονται πιά
οι Σημερινοί για να Εκπολιτιστούνε;; :-)
....
μια ατάκα απ' το Θανάση Βέγγο
ΔΕΝ ΜΠΟΡΟΥΣΑ ΝΑ ΔΡΑΣΩ, ΝΑ ΒΓΑΛΩ ΓΕΛΙΟ,
ΑΝ ΕΙΧΑ ΠΑΡΑΠΑΝΙΣΙΑ ΛΕΦΤΑ ΣΤΑ ΧΕΡΙΑ ΜΟΥ,
ΑΝ ΗΜΟΥΝ ΒΟΛΕΜΕΝΟΣ.
Γειά σου CS χαιρετίσματα από τα πάτρια.
Πέστα. Δεν είναι δουλειά του κράτους να κουρδίζει άρπες. Ούτε να έχει 5 τηλεοράσεις και 20 ραδιόφωνα.
@asteroid: Στην Αθήνα πριν 2600 χρόνια αρκούσε η ιδιωτική χορηγία στον Σοφοκλή και τον Αισχύλο. Και όλα αυτά με πλυθησμό 250000, (με 30000 άνδρες πολίτες).
Όλη η Ελλάδα είναι γεμάτη με ανθρώπους σαν τον Asteroid που πιστεύουν ότι λεφτά πρέπει να δίνονται στον Πολιτισμό.
Έτσι βυθιζόμαστε περισσότερο στο χάος.
Ο "Πολιτισμός" δεν αποσπά μόνον κονδύλια. Διαστρέφει και τον Νου των ανθρώπων που παύουν να σκέπτονται ορθολογιστικά και οικονομικά και νομίζουν ότι οι πνευματικοί άνθρωποι όπως η Μελίνα, ο Κούνδουρος, ο Χατζηδάκις, ο Θεοδωράκης, ο Βέγγος θα σώσουν την Ελλάδα, θα βρούν λύσεις στα προβλήματά της κ.α.
Ο Πολιτισμός μαζί με την Θρησκεία αποτελούν τις μεγάλες αιτίες οπισθοδρόμησης μιας χώρας και επομένως και τις μεγάλες πληγές της.
Το Ποδόσφαιρο, από την άλλη, έχει κάποιον κοινωνικό ρόλο εφόσον μαντρώνει και "ελέγχει" κατά κάποιο τρόπο εκατοντάδες χιλιάδες ανεγκέφαλους μιας χώρας που αν αφηνόταν ακηδεμόνευτοι θα γινόταν υποχείρια του κάθε "Μεσσία" και θα κατέστρεφαν την χώρα με συνεχείς εξεγέρσεις.
Lakonas - Ludwig (Von Mises) - Murray (Rothbard)! Με αυτή τη σειρά παρακαλώ :)
Μελιδόνη ήθελα πολύ να το βάλω το κούρεμα σα μουσική υπόκρουση αλλά ο συγκεκριμένος δίσκος γενικά μου προκαλεί μία αναγούλα οπότε τον άφησα κατά μέρους!
Θεός ο Αεκτζής!! :))
anidifranco
Καλώς ήρθες. Έτσι όπως τα λες είναι. Υπάρχουν καλλιτεχνικές δραστηριότητες που πραγματικά είναι ιδιαίτερα ακριβές. Δες αν θέλεις την απάντησή μου στο φίλο Asteroid.
Καλή σου μέρα!
Asteroid
Το επιχείρημά σου περί μικρής Ελλάδας και ανήμπορου ιδιωτικού κεφαλαίου να συντηρίσει αυτες τις δραστηριότητες είναι σωστό. Εγώ θα προσθέσω και το ότι ο Πολιτισμός είναι και εν μέρει στρατηγική επένδυση λόγω του ότι συνεπικουρεί σε μία εικόνα στο εξωτερικό που θα ενισχύσει ενδεχομένως τον Τουρισμό. Θα σου πω επίσης ότι πράγματι την Ελλάδα δε μπορώ να τη φαναστώ χωρίς κράτος να παρεμβαίνει σε πάρα πολλά ζητήματα όσες αποκρατικοποιήσεις και να γίνουν.
Τόσες ορχήστρες όμως τι να τις κάνουμε;
Τι χρειάζεται η μικρή αυτή Ελλάδα που δεν ακούει και τόσο κλασσική μουσική τόσες κρατικές ορχήστρες - βγάλε τις δημοτικές!
Τι χρειάζεται λοιπόν αυτή η μικρή Ελλάδα 4 κρατικά κανάλια; (ΕΤ1, ΝΕΤ, ΕΤ3, Κανάλι Βουλής).
Βγάλε, κατά μέρος, και την πολύ σωστή Αρχή ότι τα θέματα Τέχνης είναι προσωπική υπόθεση.
Τώρα ως κράτος είσαι στο "μείον" και δανείζεσαι για να μπορέσεις να πληρώσεις μισθούς και συντάξεις. Τώρα έρχονται οι ορχήστρες και ζητάνε να δανειστείς περισσότερα για να συντηρίσεις και αυτές. Δηλαδή να δανειστείς περισσότερα και να τα πετάξεις (γιατί είναι πεταμένα λεφτά - επένδυση χωρίς καμία ανταποδοτικότητα) σε δραστηριότητες που δεν ενδιαφέρουν και πολλούς Έλληνες. Αυτό δεν είναι πολιτισμός. Είναι συντεχνιακή λογική.
Μιχάλη το είδα αυτό με το Βέγγο.
Ήταν πραγματικά εξαιρετικός άνθρωπος!
Πρόεδρε,
"Ο Πολιτισμός μαζί με την Θρησκεία αποτελούν τις μεγάλες αιτίες οπισθοδρόμησης μιας χώρας και επομένως και τις μεγάλες πληγές της."
Αυτό δεν το καταλαβαίνω καθόλου.
Μεγάλε Πολύβιε !!
Πως πάει; Εδώ τρέχω και δε φτάνω. Τελείωνω επιτέλους με τα μαθήματα και θα κάνω Θεού θέλωντος τίποτα έρευνα της προκοπής.
Χαίρομαι που συμφωνούμε! :)
poromenos gr
Ο Hayek που είναι σε αυτή τη σειρά; Θέλω επίσης και τον Friedman :)
O Mάνος καλά τα είπε. Λοιπόν, ένα περίεργο πράγμα, όλοι, όταν είναι αντιπολίτευση, τα λένε ωραία. Μόλις γίνουν κυβέρνηση στραβώνουν!!
Κέντρο Ελληνικού Κινηματογράφου, τα τρία "Κ" της καταστροφής. Δεν είδες πόσες πχιοτικές ταινίες?? Μόνο την "ψυχή βαθιά" θυμάσαι? Χάρμα οφθαλμών. Κουλτούρα και ξερό ψωμί!!
Και θα το πω. Κι ας με πείτε βλαχαδερό. Εμένα ουτε ο Αγγελόπουλος μου αρέσει!! (ουφ, ξαλάφρωσα ρε παιδιά, χρόνια το κρατάω!!)
...Τρία κρατικά κανάλια στην ψωροκώσταινα??? Και κάθε Δήμος κι ορχήστρα?? Αυτό που λένε είμαστε για τα πανηγύρια.
Αλλά μου έκοψες την όρεξη που είχα για Επίδαυρο, το ξέρεις ???
Βγήκε το πρόγραμμα...και είχα πει να το ζήσω κι αυτό μια φορά...
:))))))
δήμητρα,
Ακριβώς επειδή η έννοια ποιότητα και κουλτούρα και γενικότερα το τι αρέσει και το τι δεν αρέσει είναι προσωπική υπόθεση, δε μπορεί να φορολογείται!
Αυτό πρέπει να καταλάβουμε. Εσένα μπορεί να μη σου αρέσει ο Αγγελόπουλςο αλλά μπορεί να αρέσει του Ίοννα ή του Αστεροηδή. Εμένα πάλι με αφήνει αδιάφορο. Στο τέλος όμως και οι τέσσερις θα τον πληρώσουμε!
Απ' την άλλη εμένα μου αρέσει απίστευτα η κλασική μουσική. Πρέπει να υποχρεώσω τον Πρόεδρο να την πληρώνουμε μαζί; Από που κι ως που;
Η διαχείριση των αρχαίων θεάτρων, όπως των μουσείων και γενικότερα όλων των αρχαιολογικών χώρων φυσικά και πρέπει να είναι δουλειά της πολιτείας, όπως φυσικά και δε χρειάζεται ένα ολόκληρο υπουργείο γι αυτή τη δουλειά!
Ο Αγγελόπουλος???
Μια και μοναδική φορά με πήγανε να δω ένα έργο του και είπα:
Αν δεν πεθάνω σήμερα μέσα στο σινεμά θα ζήσω για πάντα!
Εκεί κατάλαβα πόσο διαφέρουμε μεταξύ μας οι άνθρωποι. Αυτό το αργό γύρισμα κόντεψε να με τρελάνει.
Έπρεπε μετά να δω, καπάκι, τρεις-τέσσερις αμερικάνικες ταινίες με άγρια δράση για να έρθω στα ίσα μου!
Βρε πρόεδρε, πας καλά???
Δε σου άρεσε το "μετέωρο βήμα του Οδυσσέα" ή κάτι τέτοιο ή ο "μελισσοκόμος" που στη μισή ταινία ο Μαστρογιάνι πήγαινε και στην άλλη μισή επέστρεφε??
Και δε σου αρέσει το αργό γύρισμα, αυτή η απεικόνιση της καθημερινότητας σε πραγματικό χρόνο, που γεμίζει το θεατή με την προσμονή μιας εγωπαθούς, ατέρμονης και πρόσφορης διάθεσης για την αναζήτηση των απαντήσεων στα τραγικά ερωτήματα που βασανίζουν το σύγχρονο άνθρωπο??
Α... μα δεν υποφέρεσαι πια!!!
Παίδες δε θέλω να εμπλακώ στη κουβέντα κυρίως γιατί δεν έχω γνώμη επί των θεμάτων αυτών.
Όμως να μην κοροϊδεύετε κάτι που απλά μπορεί να μην το καταλαβαίνετε.
Και θα πάρω παράδειγμα από την όπερα που προσωπικά με τρελαίνει. Σε έναν που δεν έχει συνηθίσει να ακούει θα του προκαλέσει στην αρχή γέλιο και μετά πονοκέφαλο. Υπομονή, επιμονή και μελέτη σε αυτό το είδος της Τέχνης θα πείσει και τον πιο καχύποπτο ότι η όπερα μαζί με την κλασική μουσική εμπεριέχεται από τόσο φορμαλισμό και τόσους κανόνες που θα μείνετε με ανοιχτό το στόμα.
Και δε λέω ότι ο Αγγελόπουλος είναι ένας Μότσαρτ του κινηματογράφου. Το ότι είναι όμως αναγνωρισμένος διεθνώς γι αυτό που κάνει εγώ θα κρατούσα μία πισινή λέγοντας απλά ότι δε με ενδιαφέρει αυτό το είδος σινεμά.
xa..xa..βρε Δήμητρα
Καλά είχα μείνει άναυδος όταν είδα την ταινία του.
Μα δεν μπορούσα να φανταστώ πως υπάρχουν άνθρωποι να βλέπουν τέτοια χάλια.
Μα είναι σαν απευθύνεται σε άτομα με IQ = 0 !!!!
Και αυτό μερικοί το λένε "κουλτούρα". Εγώ θα το έλεγα:
"ο θρίαμβος των καθυστερημένων αργόσχολων".
Ναι ακριβώς έτσι.
Γιατί πρέπει να είσαι πολύ προβληματικός στο μυαλό για μπορείς να δεις τόσο αργό γύρισμα χωρίς να νοιώσεις "νοητική ναυτία" και να έχεις άπειρο χρόνο για χάσιμο ώστε να μην ανησυχείς που τον ξοδεύεις άσκοπα βλέποντας τις ταινίες του.
Ρε Λάκωνα
τι μπερδεύεις τα αγγούρια με τα καρότα??
Η όπερα είναι Τέχνη. Μπορεί να αρέσει σε κάποιον μπορεί και όχι.
Οι ταινίες του Αγγελόπουλου είναι καρικατούρες.
Επειδή δηλαδή έχει διασυνδέσεις και αποθεώθηκε από το "αριστερόστροφο περιβάλλον της Μεταπολίτευσης" ως απάντηση στο "Καπιταλιστικό Σινεμά" σημαίνει ότι είναι και Τέχνη???
Άσε μας ρε Λάκωνα που κρατάς πισινή μπας και κακοχαρακτηριστείς από ανεγκέφαλους.
Βρε Λάκωνα
Κατ'αρχήν να σου πω ότι όπερα δεν ακούω. Από κλασική μουσική κάτι λίγα. Αλλά δεν την κοροϊδεύω. Είναι ένα είδος τέχνης το οποίο σέβομαι.
Πέραν τούτου, από κινηματογράφο γνωρίζω πάρα πολλά πράγματα. Έχω παρακολουθήσει ταινίες Αμερικάνικες, Σκανδιναβικές, Γαλλικές, Αγγλικές, Ιρανικές, Ιαπωνικές, Κινέζικες, Ινδικές...
Αυτό που κάνει ο Αγγελόπουλος, δεν το αντέχω!! Τι να κάνω?? Ψέμματα να σου πω???
Πρόεδρε έχω αποδείξει στην μπλογκόσφαιρα ότι τη γνώμη μου την υπερασπίζομαι πάντοτε σθεναρά. Στην υπόθεση του Αγγελόπουλου δεν έχω γνώμη γιατί δεν έχω δει καμία ταινία του και δεν έχω παρακολουθήσει την πορεία του. Από σένα τώρα μαθαίνω για κυκλώματα κλπ κλπ...
Δήμητρα αυτό ακριβώς συζητάμε. Το τι αντέχει και το τι όχι ο καθένας μας. Είναι ζήτημα προσωπικό καθαρά, σημείο στο οποίο συμφωνούμε απόλυτα.
Πάντως εγώ να την πω την αμαρτία μου τις ταινίες τις έκοψα όταν έκατσα να δω το Ρέκβιεμ για ένα όνειρο. Αυτή είναι η πιο ηλίθια ταινία που έχω δει ποτέ. Την έκοψα στη μέση. :)
Λοιπόν, από σήμερα θα σταματήσω να γράφω σχόλια. Να μη χαλάω και τσάμπα φαιά ουσία. Έχω και δουλειές....
Θα περιμένω να αφήσει σχόλιο ο Ίονν και μετά θα κάνω ένα copy-paste και καθάρισα.
Ωραία, κανονίστηκε κι αυτό.
:)))))
Βρε Λακωνάκο, εσύ είσαι έξυπνο αγόρι. Μα βρε παιδάκι μου, πάνε άνθρωποι λογικοί να δουν ταινία με τίτλο "Ρέκβιεμ για ένα όνειρο"????
Δήμητρα ειλικρινά δεν ήξερα τι πάω να δω. Με έβαλαν! :)
Η μουσική πάντως είναι πολύ καλή.
Δήμητρα ειλικρινά δεν ήξερα τι πάω να δω. Με έβαλαν!
Kαλά, μιλάμε έχω ψοφήσει απ' τα γέλια!!! Η υπερένταση της ακαπνίας θα φταίει, δεν εξηγείται διαφορετικά!!
Αυτό το με έβαλαν, όλα τα λεφτά!!!
χα χα χα
Βρε Λάκωνα
Κατ'αρχήν να σου πω ότι όπερα δεν ακούω. Από κλασική μουσική κάτι λίγα. Αλλά δεν την κοροϊδεύω. Είναι ένα είδος τέχνης το οποίο σέβομαι.
Πέραν τούτου, από κινηματογράφο γνωρίζω πάρα πολλά πράγματα. Έχω παρακολουθήσει ταινίες Αμερικάνικες, Σκανδιναβικές, Γαλλικές, Αγγλικές, Ιρανικές, Ιαπωνικές, Κινέζικες, Ινδικές...
Αυτό που κάνει ο Αγγελόπουλος, δεν το αντέχω!! Τι να κάνω?? Ψέμματα να σου πω???
Πάνε άνθρωποι λογικοί να δουν ταινία με τίτλο "Ρέκβιεμ για ένα όνειρο"????
Λοιπόν, από σήμερα θα σταματήσω να γράφω σχόλια. Να μη χαλάω και τσάμπα φαιά ουσία. Έχω και δουλειές....
Θα περιμένω να αφήσει σχόλιο η Δήμητρα και μετά θα κάνω ένα copy-paste και καθάρισα.
Τώρα νομίζω ότι κανονίστηκε σωστά.
Καλά, μιλάμε πως με έχει πιάσει νευρικό γέλιο!!
Ουφ... η κοιλίτσα μου!!
...Τουλάχιστον να γυμνάζουμε και τους κοιλιακούς, να μην πηγαίνει τσάμπα ο χαβαλές!!
(του το μαμήσαμε το μπλογκ του ανθρώπου!!!!!!!!!!!!!)
οπως λες και στο κειμενο σου...
"Η Τέχνη και ο Πολιτισμός είναι υπόθεση προσωπική, όπως η Πίστη και η Θρησκεία. Το κράτος δεν έχει καμία δουλειά σε αυτά τα θέματα."
Το κρατος ομως πληρωνει την Εκκλησια, και θα κοψουμε να ενισχυουμε την τεχνη, ενω θα συνεχισουμε να πληρωνουμε την εκκλησια με τα λεφτα των φορολογουμενων;
Δεν νομιζεις οτι πριν κοπει οτιδηποτε αλλο, (αυτη τη στιγμη απ οτι ξερω πολλα σχολεια δεν εχουν να πληρωσουν ουτε για θερμανση) οτι θα επρεπε το κρατος να σταματησει να πληρωνει τους μισθους των ιερεων;;;
Ελεος πια, σ αυτη τη χωρα, που μπορει μεν ο κοσμος να εχει iphones και να κατεβαζει itunes, αλλα κατα τα αλλα να εχει μεινει στο μεσαιωνα...
Ephemeron:
Συμφωνώ μαζί σου 100%. Αν ήταν στο χέρι μου να διαλέξω τι από τα δύο να "κόψω" προφανώς και θα έκοβα πρωτίστως τους μισθούς των παπάδων. Καμία αμφιβολία. Όμως όχι μόνο δεν περνά από το χέρι μου αλλά θα διαπιστώσεις πολύ εύκολα ότι αυτή η άποψη είναι τραγικά μειοψηφική! Εδώ πήγε ο Σημίτης να βγάλει το θρήσκευμα απ' τις ταυτότητες και έγινε επανάσταση!
Συνεπώς όπως ο πολύς ελληνικός λαός δεν ενδιαφέρεται για την κλασική μουσική, εν τούτοις ενδιαφέρεται πάρα πολύ για τη διατήρηση της ελληνορθόδοξης παράδοσης έτσι όπως ο ίδιος την αντιλαμβάνεται- με την ένωση δλδ κράτους και εκλλησίας... :/
Σε ποιο γράμμα αναφέρεσαι? Υπάρχει οnline?
Για ποια ορχήστρα μιλάμε?
@ΣΠ
Το γράμμα υπάρχει σε πολλά blogs στο διαδύκτιο. Μπορείς να το βρεις εδώ :
http://nellys-logia.blogspot.com/2011/05/8-1100.html
Η αναφορά στο συγκεκρίμενο blog είναι προφανώς τυχαία.
Mia mikri ερευνα μου λέει τα εξής
Η Λυρική είχε κέρδη από το ΑΚΡΟΠΟΛ, δηλαδή την οπερέττα και την παιδική σκηνή. Όμως, το ενοικιο για το ΑΚΡΟΠΟΛ ήταν τρομακτικά υψηλό και ουσιαστικά όλα τα κέρδη χάθηκαν.
Η Λυρική θα είχε κλείσει αν δεν υπήρχε κάποια κοινοτική οδηγία ότι κάθε πρωτεύουσα πρέπει να έχει μία όπερα.
Το σχεδιο είναι να υπάρξει μιά νέα σκηνή στον παλιό Ιπποδρόμο, Ιδρυμα Νιάρχου νομίζω, αλλά η κατασταση έχει κολλήσει με το Δήμο Καλλιθέας.
Η Κρατική Ορχήστρα Αθήνας κάνει παραστάσεις στο Μέγαρο. Το Μεγαρο έλαβε χρηματοδότηση από το κράτος με την προυπόθεση ότι θα στεαζεται και θα κάνει πρόβες η ΚΟΑ εκεί. Οι πρόβες επιτέλους ξεκίνησαν εκεί προ δύο ετών.
Η ΚΟΑ χρειάζεται έναν μάνατζερ που να ξέρει κάποια πράγματα από μουσική ώστε να αυξησει τη δημοτικότητά της και τα έσοδά της.
Στη Χρωμάτων έχουν να πληρωθούν οι μουσικοί πολλούς μήνες. Ο πρώην διευθυντής της (Κουρουπός) ψυθιρίζεται ότι επαιρνε "μισθό" ενός εκατομμυρίου και την κοπάνησε πρόσφατα με κάτι φτηνές εξηγήσεις για προσωπική δημιουργία.
Η συναυλία έγινε ως διαμαρτυρία των μουσικών της Χρωμάτων. Απλώς αντί να κάνουν απεργία αποφάσισαν να κάνουν μια συναυλία.
Για να επιβιώσουν οι ΚΟΑ και η Χρωμάτων θα πρέπει να συνενωθούν, που σημαίνει ότι κάποιοι θα χάσουν τη δουλειά τους.
Για τις ορχήστρες της ΕΡΤ δεν ξέρω.
Το Υπουργείο Πολιτισμού σαν τομέας κρατικής δραστηριότητας σε μια χώρα με τόσους αρχαιολογικούς θησαυρούς, τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα, είναι λίγο πολύ αναγκαίο κακό.
Η πλάκα είναι ότι θα μπορούσε να είναι ένα Υπουργείο Μνημείων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς, με αντικείμενο την έρευνα, τη διαφύλαξη και την προβολή των πάσης φύσεως αρχαιολογικών θησαυρών του τόπου μας, από το Σπήλαιο των Πετραλώνων μέχρι το Φετιχιέ Τζαμί και τις καπναποθήκες της Ξάνθης. Στον τομέα αυτό η ιδιωτική πρωτοβουλία όσο και αν ενδιαφέρεται δεν φαίνεται να μπορεί να κάνει πολλά πράγματα. Κυρίως εννοώ πρωτογενή έρευνα, ανασκαφές, αναστηλώσεις, διαμορφώσεις χώρων, τεκμηρίωση και διαφύλαξη μνημείων. Εξ όσων γνωρίζω μόνο η Αμερικανική Αρχαιολογική Αποστολή που κάνει τις ανασκαφές στην Αρχαία Αγορά των Αθηνών χρηματοδοτείται για τις ανασκαφές μόνον από ιδιωτικά κεφάλαια των ΗΠΑ.
Τα αρχαία μας, με την ευρύτερη δυνατή έννοια του όρου, είναι σημαντικά στοιχεία των πολιτισμών που έχουν αναπτυχθεί στη χώρα μας, όμως αφορούν στο παρελθόν, και όχι στον τρέχοντα "πολιτισμό". Τα διάφορα Φεστιβάλ, για παράδειγμα, θα μπορούσαν κάλλιστα να είναι ενταγμένα στο πρόγραμμα δράσης ενός Υπουργείου Τουρισμού, αποκτώντας έτσι και την "επιχειρηματική" τους διάσταση. Η χρηματοδότηση του φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου ως ένα βαθμό μπορεί να θεωρηθεί επένδυση με προσδοκώμενα κέρδη. Στην επαρχία, το ξέρω γίνεται χαμός στην “διαπαραταξιακή” χρηματοδότηση “πολιτιστικών” εκδηλώσεων απείρου κάλους και σε αυτές θα μπορούσε μπει μαχαίρι. Και γενικά παντού όπου η τάση είναι να “ενισχυθούν οι τοπικές κοινωνίες” μέσω επιδοτούμενων “πολιτιστικών εκδηλώσεων” καλό είναι να μπει ένα τέλος.
Η επιχορήγηση κρατικών σχημάτων μουσικής, δεν έχει κανένα νόημα αν δεν αποσκοπεί πρωτίστως στην ενίσχυση της παραγωγής πρωτότυπου έργου, τόσο σε επίπεδο συνθέσεων όσο και σε επίπεδο ενορχηστρώσεων και εκτελέσεων. Σε κάθε είδος μουσικής! Όχι μόνον της κλασσικής. Με δεδομένες τις δυνατότητες της χώρας μας, τέτοιο φορείς δεν μπορούν να είναι παραπάνω από δύο. Και πάλι όχι για να δίνουν κατά κύριο λόγο συναυλίες, αλλά για να προάγουν την μουσική παιδεία και την Μουσική γενικά στον τόπο. Τέτοιοι φορείς θα μπορούσαν να στηρίξουν ορχήστρες και συναυλίες με τη συμβολή χορηγών μέσα σε ένα θεσμικό πλαίσιο και δεν χρειάζονται ένα Υπουργείο Πολιτισμού για να καλύψουν το έργο τους. Θα μπορούσαν κάλλιστα να βρίσκονται υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας στο οποίο έτσι κι αλλιώς ανήκει, για παράδειγμα, η εποπτεία της Ανωτάτης Σχολής Καλών Τεχνών.
Γιατί στα λέω όλα αυτά; Γιατί πιστεύω ότι στους "χαλεπούς καιρούς που ζούμε σήμερα" προκειμένου να δούμε την κατεύθυνση που πρέπει να κινηθούμε, χρειάζονται νηφάλιες επισημάνσεις και προτάσεις, βασισμένες σε πραγματικές ανάγκες που να στηρίζονται στις δυνατότητές μας. Πριν ανακράξουμε "Πονάει κεφάλι - Κόψε κεφάλι" και τα σακουλιάσουμε όλα στο σακί της επάρατης "επιδοτούμενης τέχνης" ας αναλογιστούμε ότι η ιδιωτική πρωτοβουλία δεν μπορεί και δεν είναι, συχνά, διατεθειμένη να καλύψει τα πάντα. Πολλές φορές, μάλιστα, μερικά από αυτά που δεν μπορεί ούτε θέλει να καλύψει, είναι και τα πιο σημαντικά όπως η δουλειά υποδομής και στρατηγικής προοπτικής. Σιγά μην κάνει αυτή τη σοβαρή δουλειά το σημερινό μας κράτος... Θέλουμε όμως να την κάνει!
Κάποιος από τους προλαλήσαντες "θυμήθηκε" ότι στην Αθηναϊκή Δημοκρατία, οι παραστάσεις των μεγάλων τραγικών ποιητών της αρχαιότητας, ανέβαιναν χρηματοδοτούμενες από τις χορηγίες των πλουσίων Αθηναίων πολιτών. Ο θεσμός της "χορηγίας" στην αρχαία Αθήνα δεν ήταν προαιρετικός, αλλά υποχρεωτικός για τις πλούσιες οικογένειες των Αθηνών. Η μη ανάληψη της χορηγίας, επέσυρε κυρώσεις σε όσους δεν αναλάμβαναν την υποχρέωσή τους. http://www.diazoma.gr/gr/Page_04-04-006.asp. Με απλά λόγια ήταν είδος “φορολογίας” και “ανακατανομής εισοδήματος” και καθόλου κάποιο προϊόν γαλαντομίας και “ιδιωτικής πρωτοβουλίας” του χορηγού. Αυτό γιατί πολλοί θαυμάζουμε την Αθηναϊκή Δημοκρατία αλλά λίγοι γνωρίζουμε τη λειτουργία και τους θεσμούς της.
...και ναι! Τόσες ΕΡΤ μετά ορχήστρας ή άνευ όχι δεν χρειάζονται!
:-)
Πάντως με τρώει κι ένα ερώτημα βρε Λάκωνα. Αν, λέμε αν, ήσουν υποχρεωμένος να επιλέξεις μιαν απάντηση στο ερώτημα "να πληρώνουμε τον παπά ή τον μουσικό" τι θα απαντούσες με το χέρι στην καρδιά;
Τι έγινε βρε Λάκωνα
τόκλεισες το μαγαζί???
Ρε μπας και σε μπαγλάρωσαν μαζί με τον Στρος Σκαν, μια και διάλεξες σπίτι κοντά στο IMF ????
Μήπως παρενόχλησες και συ την Οφηλία???
@ΣΠ
Πήρε μέρος στη συναυλία η Ορχήστρα των Χρωμάτων; Δεν την είχα δει στις συμμετέχουσες ορχήστρες; Είναι κρατική αυτή η Ορχήστρα;;;
@ΑΕΡΙΚΟ
Συμφωνώ σε όλα. Αν δεις την απάντησή μου στον Αστεροηδή λέω και εγώ ότι χρειάζεται υπουργείο Πολιτισμού μόνο και μόνο για την Αρχαιλογική Υπηρεσία, η οποια αρχαιολογική υπηρεσία νομίζω ότι υπάγεται κατά ένα μεγάλη μέρος της στο ΥΠΕΧΩΔΕ - ή κάνω λάθος;
Αυτό που με τσάτισε είναι ο τρόπος με τον οποίο έγινε η συναυλία και τα επιχειρήματα του κειμένου διαμαρτυρίας. Αυτοί δεν είναι καλλιτεχνες. Συνδικαλιστές της ΔΕΗ είναι!
Ντροπή πια!
Στους χαλεπούς καιρούς που ζούμε προτείνουν να συνεχίσουμε να δίνουμε τα δανεικά χρήματα σε επενδύσεις με μηδέν! απόδοση όπως αυτή των κρατικών μουσικοσυνόλων κλπ κλπ.
Στην ερώτησή σου δε νομίζω ότι χρειάζεται καμία απάντηση. Είναι ένα άλλο τεράστιο θέμα- τελείως μα τελείως Ελληνικό. Σε καμία άλλη χώρα του κόσμου δε θα υπήρχε περίπτωση να το συζητάγαμε! Μόνο εδώ. Δε θυμάσαι τι τράβηξε ο Σημίτης από το Χριστόδουλο όταν πήγε να βγάλει το θρήσκευμα απ' τις ταυτότητες; Αν τους κόψουμε τους μισθούς θα κατέβουν όχι με λαύαρα αλλά με πολυβόλα!
@Πρόεδρε
Είμαι πάντα εδώ...σταθερά σιωπηλός !
H xrwmatwn epidoteitai apo to ypourgeio politismou (ote kai an exei xrimata gia epidotisi)
Mporei na mi symmeteixe sti synaulia alla itan kyria aformi gia to event. Den einai kai kamia megali koinotita auti twn mousikwn, kai i mi plirwmi tous einai kati pou tous anisixei olous
πολλά λες.
Σταμάτα και πλήρωνε τώρα.
.
Πολλά φιλιά..
Δημοσίευση σχολίου