Δευτέρα, Σεπτεμβρίου 27

Σωστά μέτρα.

Για να λέμε του στραβού το δίκιο.

Τα μέτρα είναι προς τη σωστή κατεύθυνση!

Προσωπικά με ενθουσίασαν.

Επειδή όμως για την Ελλάδα μιλάμε, περιμένω να δω τι θα γίνει μέχρι το τέλος. Να δούμε πως θα την καταντήσει τη μεταρρύθμιση η περίφημη ελληνική διαβούλευση με τις συντεχνίες.

11 σχόλια:

ΜΑΜΟΥΝΙ είπε...

http://www.youtube.com/watch?v=wkdnkbdX6wE

όπου παλιοτρεχαντήρα...βάλε Ελλαδίτσα!

AdeGia είπε...

Διαβαζοντας το αρθριδιο της "Ε" που στην πραγατικοτητα ειναι συρραφη δελτιων τυπου(παπαγαλακια),προσπαθησα να καταλαβω τι εννοει ο ποιητης.
Μου εξηγεις σε παρακαλω τα παρακατω,που σε ενθουσιασαν μαλιστα
αγαπητε μου(το εννοω)συντοπιτη.

-Τη σύνδεση με τη Διά Βίου Μάθηση για να «πέσουν τα τείχη» μεταξύ των βαθμίδων εκπαίδευσης και των τομέων επιστήμης. «Γιατί να μην εισάγεται κανείς κατ' ευθείαν στο Ιδρυμα, ώστε ο πρώτος να έχει ευρύτητα επιλογών και το δεύτερο δυνατότητα διαμόρφωσης πτυχίων; ?????!!!!


- Οι φοιτητές θα εισάγονται απ' ευθείας σε σχολές ή και στα ίδια τα ΑΕΙ,(???!!!) θα αλλάζουν -αν θέλουν- αντικείμενο σπουδών, αλλά θα πρέπει να περνούν τα προαπαιτούμενα για να φθάσουν στο πτυχίο.(Σωπα μεγαλε...ενω τωρα..)
?????

-Nέας ταυτότητας για τους καθηγητές (εκλογή από ξένους εμπειρογνώμονες
(τι να πω,βιτσιο ειναι αυτο!!!)
Μην του μαζεψω τις αξιολογησεις των εμπυρετων εμπειρογνωμονων για τον ιδιο,σαν φοιτητης,υπουργος Εξωτερικων,Παιδειας(γιατι δεν τακανε τοτε)πρωθυπουργος.

- Ως εκ τούτου, κρίνεται επιβεβλημένο από την κυβέρνηση να μείνει πίσω το σημερινό Πανεπιστήμιο και μαζί όλη η παθογένεια που ξεκινά από «το σκοταδισμό, την αδιαφάνεια και την αναχρονιστικότητα» και φθάνει στις «πελατειακές σχέσεις, τις συναλλαγές φοιτητικών παρατάξεων με καθηγητές για θέματα εξετάσεων και βαθμούς, καθώς και την εξάντληση της περιφερειακής ανάπτυξης στους φοιτητές-πελάτες των τοπικών μπαρ, στους ενοικιαστές δωματίων, άντε και σε κανένα καλό γαμπρό ή νύφη».

Παει καλα ?,τι πινει και δεν μας δινει?

Μετα τους εργαζομενους,τους Δημοσιους υπαλληλους,και λοιπους καματηδες,που εχει αναλαβει να ευτελισει ο γελοιος αντιπροεδρος του,αναλαμβανει ο ιδιος ο προεδρος να ευτελισει καθηγητες και φοιτητες.
Και μην μου την πεις.
Ξερω ακριβως τι συμβαινει στην εκπαιδευση.Αλλου παπα ευαγγελιο.Τα συζηταμε a parte.
Εδω αναφερομαι στιςς παρλαπιπες του ασχετου.

Σταλαγματιά είπε...

Όταν λέμε στην Ελλάδα σωστά μέτρα το μυαλό μου πάει μόνο σε μεζούρες γιατί τέτοια μόνο μέτρα μπορούν να είναι σωστά :)))

ΣΠ είπε...

Eiναι, πραγματι, πολύ καλές ιδέες η εισαγωγή σε σχολές, η ευελιξία οσον αφορά την επιλογή των κατευθυνσεων, η αποενοχοποιηση της "συνδεσης με την παραγωγή", η αυτοχρηματοδότηση του παν-μιου (να δω καποιους παλιους γνώριμους να γράφουν grant κι ας πεθάνω!).

Δεν εχω καταλάβει πώς ακριβώς σκεφτονται να γίνει η μετάβαση από το σημερινό καθεστώς στο νέο. Ειναι κάπως γενικόλογα όλα προς το παρόν αν και αυτές οι ιδέες εχουν μορφοποιηθεί τουλάχιστον από το καλοκαίρι.

ΥΓ Αυτη η λόξα με τους "ξένους" συμβούλους ίσως καταντήσει γραφική. Προς το παρόν το αντιπαρέρχομαι.

ΧΡΙΣΤΟΦΟΡΟΣ είπε...

Τι να πω αφού δεν λες "ικανοποίησαν" αλλά λες με "ενθουσίασαν" τι να υποθέσω.
Είναι η προσωπική ματιά του καθενός και είναι απολύτως σεβαστή.

IonnKorr είπε...

Μαλακίες!!!!!!!!!!!!!

Το πρόβλημα στην Ελλάδα είναι παρθούν μέτρα??????????????????????

Γαμώτο, δεν το έχεις καταλάβει ακόμα?

Δεν έχει νόημα αν παρθούν καλά ή λιγότερο καλά μέτρα.

Αφου τίποτα δεν εφαρμόζεται.

Αυτό έχει σημασία.

Κανένα μέτρο δεν μπορεί να εφαρμοστεί.
Εκτός και βγούν τα ΜΑΤ και σπάσουν στο ξύλο μερικούς οπότε θα έχουμε εμφύλιο.

Οπότε όλα τα μέτρα καταλήγουν σε μερικές εκατοντάδες επιτροπές στις οποίες χώνονται διάφοροι ημέτεροι και μη ημέτεροι που μασάνε αμοιβές!

Άρα για ποια μέτρα μιλάμε???

Τι νόημα έχει τέτοια συζήτηση?????

ΠΑΝΟΥΣΟΦΡΟΥΡΟΙ είπε...

Είσαι παράξενο καράβι φίλε cslakona. Αν μέναμε κοντά θα ήμουν από τους ευτυχέστερους αν συνομιλούσαμε για τα πολλά και διάφορα που προηγήθηκαν ή έπονται. Κυρίως όμως σε εποπτεύω για τον λόγο που δίνεις αφορμή για την ανάπτυξη του διαλόγου που εκκρεμεί ανάμεσα στα πανεπιστήμια και στον αδικημένο δρόμο.

ΥΓ. Για τα μέτρα: Να θυμίσω ότι η χούντα θεώρησε εκσυγχρονισμό την μπετοποίηση της Αθήνας… κάπως έτσι είναι όταν ακούω πράσινη ανάπτυξη και γενικά, μέτρα… όπως είπε και μια φίλη παραπάνω για μεζούρες!

ΑΕΡΙΚΟ είπε...

1. Είναι η κατάσταση, γενικά, στα ελληνικά πανεπιστήμια αυτή που επιθυμούμε ή πρέπει να αλλάξει;

2. Πιστεύουμε ότι στα ελληνικά πανεπιστήμια παράγεται γνώση ικανή να δημιουργήσει πλούτο για τη χώρα και την ευημερία της κοινωνίας ή όχι;

3. Θεωρούμε ότι το συγκεκριμένο γεγονός της φυγής των Ελλήνων φοιτητών για μεταπτυχιακές -αλλά όλο και συχνότερα και για πτυχιακές- σπουδές στο εξωτερικό, παρέχει εύσημα στην ελληνική 3βάθμια εκπαίδευση;

4. Είναι κάποιος από εμάς πεπεισμένος ότι η "Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία" που παρέχεται στην Ελλάδα, δεν επιδέχεται αλλαγές και ανατροπές σε δυσλειτουργίες και αγκυλώσεις; Μπορείτε να κάνετε μια λίστα ο καθένας του τι θα ήθελε να αλλάξει ή και να εξαφανιστεί από τη "Δημόσια και Δωρεάν Παιδεία", ώστε να αποβεί αυτή χρήσιμη για την κοινωνία μας;

5. Θεωρούμε, μήπως, λάθος να προσελκύσουμε μεταπτυχιακούς σπουδαστές από όλον τον κόσμο και -όχι δεν αστειεύομαι- από την Αμερική και την Ευρώπη, για να συμμετάσχουν σε ερευνητικά προγράμματα καινοτομίας στις ανανεώσιμες μορφές ενέργειας, στη βιοϊατρική, στην πληροφορική, στα αμυντικά συστήματα, στη διαχείριση μεγάλων έργων και όπου αλλού μπορούμε; Τι θα έπρεπε να κάνουμε για να το πετύχουμε; Από πού μπορούμε να το ξεκινήσουμε;

6. Όλοι θα συμφωνήσουμε ότι τα λεφτά που δίνονται για έρευνα στην Ελλάδα είναι αστεία σε σχέση με τις ανάγκες μας. Αυτά τα λίγα, όμως, και πολύτιμα λεφτά δίνονται με σωστό τρόπο, στη σωστή κατεύθυνση και με ελεγχόμενο αποτέλεσμα ή όχι;

7. Υπάρχει ένας φόβος για τη σύνδεση των επιχειρήσεων με το πανεπιστημιακό έργο. Φυσικά ο καλύτερος τρόπος για να αποτραπεί ένα τέτοιο ενδεχόμενο, είναι να μείνουν τα πράγματα ως έχουν.
Από την άλλη πλευρά τι εμποδίζει να γίνει αυτή η συνεργασία κάτω από όρους και κανόνες που να αποκλείουν τη χειραγώγηση των πανεπιστημίων από τους επιχειρηματίες χρηματοδότες. Η αξιοπιστία της πολιτικής ηγεσίας, ίσως. Αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

Έθεσα τα ερωτήματα αυτά, έχοντας στο μυαλό μου την ανάγκη μιας συζήτησης που να οδηγεί κάπου, επειδή αυτό επιθυμούμε και όχι, απλά, για να αντιπαραθέσουμε τις απόψεις μας που, λογικό είναι, σε πολλά σημεία αποκλίνουν ή και συγκρούονται. Υπάρχουν και άλλα τέτοια ερωτήματα-σημεία συζήτησης που ή μου διαφεύγουν αυτή τη στιγμή ή και δεν τα αντιλαμβάνομαι.
Μπορεί να συμβάλει ο καθένας στη διαμόρφωση της ατζέντας.

Σε ότι αφορά τις προτάσεις που διατύπωσε ο ΓΑΠ, προσωπικά θεωρώ ότι υπάρχουν πράγματα που μπορεί να τα κρατήσει κανείς όπως, για παράδειγμα, τα ηλεκτρονικά συγγράμματα. Άλλα που χρειάζεται να συζητηθούν όπως η ιδιωτική χρηματοδότηση ή η σύνθεση των ανώτατων διοικητικών οργάνων και ο θεσμικός τους ρόλος αλλά και πράγματα που θα πρέπει αποκλειστούν από την αρχή, όπως η αξιολόγηση από "ξένους οίκους αξιολόγησης" που σαν πρόταση κινδυνεύει να τινάξει στον αέρα το σωστό και επιβεβλημένο αίτημα της αξιολόγησης των πάντων...

50fm είπε...

Θεωρητικά όλα αλλάζουν...αλλά στην πράξη αποτυπώνεται το σικιέ παιχνιδάκι!
Αμ δέ!
Καλημέρες από την παιχνιδοχώρα!

Angelos είπε...

Και εγώ συμφωνώ με το γενικό πνεύμα των αλλαγών. Αυτό που με φοβίζει, αλλά και μου δίνει θάρρος ταυτόχρονα είναι ότι η Αννούλα το κάνει καθαρά για ψηφοθηρικούς λόγους το να ασχοληθεί με το υπουργείο Παιδείας.

Και όταν λέω ψηφοθηρικούς εννοώ τόσο μέσα στο κόμμα της όσο και γενικότερα...

kariatida62 είπε...

ΣΥΓΝΩΜΗ ΧΑΚΕΡΣ ΜΟΥ ΕΚΛΕΨΑΝ ΤΟ E-MAIL ΚΑΙ ΣΤΕΛΝΟΥΝ ΣΌΛΕΣ ΤΙΣ ΕΠΑΦΕΣ ΜΟΥ ΜΗΝΥΜΑΤΑ ΟΤΙ ΤΑΧΑ ΕΙΜΑΙ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΑΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΙ Σ'ΑΝΑΓΚΗ ΚΑΙ ΖΗΤΩ ΧΡΗΜΑΤΑ!!!
ΕΙΝΑΙ ΨΕΜΜΑΤΑ!!!

ΤΟ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟ Ε-ΜΑΙΛ ΜΟΥ kariatida62@gmail.com