δεν έχει κανένα νόημα....ή το νόημά της είναι το ακριβώς αντίστροφο της πραγματικότητας.
Καλορίζικος ο μεσαιωνικός τρόπος σκέψης...
UPDATE: Ο κύριος στη φωτογραφία είναι ένας από τους ελεγκτές του ΔΝΤ και η φώτο τραβήχτηκε νομίζω την πρώτη φορά που ήρθε η περίφημη τρόικα στην Αθήνα για να ελέγξει τα οικονομικά.
Θα ήθελα απλώς να ξέρω τι λέει για τον καθένα απο σας αυτή η φωτογραφία. Είμαι ειλικρινά πολύ περίεργος να μάθω...Είναι πολύ πιθανό να καταλήξουμε σε ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα!
21 σχόλια:
Kαλημέρα Λάκωνα!
Τι λες βρε παιδί μου δεν σας πιάνω γμτ!
Ποιός είναι αυτός??? Τι σχέση έχει με την τέχνη?
Τι εννοείς Cs?
Ο φέρελπις γιάπης δίπλα στον μελλοθάνατο ζητιάνο????
Αυτή δεν ήταν πάντα η ζωή?
Ο σπαρασσόμενος στο κλάμα "βάζελος" δίπλα στον τρελαμένο από την νίκη "γαύρο"!!!
Μάχη των αντιθέτων = πηγή της εξέλιξης = ηδονή του κατασκευαστή Θεού.
Στα παραλληλα σύμπαντα της σκέψης και της ερμηνείας της πραγματικότητας ΔΕΝ υπαρχει αντρίστροφη πραγματικότητα...
Μόνο εκδοχές που θα μπορούσαν να είναι πραγματικότητες που ξεπηδούν από το μυαλο του καλλιτεχνη!...
Το ζωντανό και το νεκρό της Τέχνης...μια Ζωή!
Καημέρα!
Α!!! Καλά! Η φαντασία εδώ μέσα οργιάζει!!!
Λοιπόν,αφού έτσι το θέλετε κι'εγώ βλέπω στο χαμόγελο του τυπά τον Olli Rehn και πίσω στον ζητιάνο την Ελλάδα!
Παίδες καλημέρα
Νόμιζα ότι γνωρίζατε τη φώτο που κάνει εδώ και καιρό το γύρο της βλογόσφαιρας. Ο κύριος είναι ένας από τους ελεγκτές του ΔΝΤ και η φώτο τραβήχτηκε νομίζω την πρώτη φορά που ήρθε η περίφημη τρόικα στην Αθήνα για να ελέγξει τα οικονομικά.
Θα ήθελα απλώς να ξέρω τι λέει για τον καθένα απο σας αυτή η φωτογραφία. Είμαι ειλικρινά πολύ περίεργος να μάθω....
Γιατί μπορεί να καταλήξουμε σε ακριβώς αντίθετα συμπεράσματα!
Καλημέρες!!!!
Τώρα ξέρεις τι σημαίνει για μένα...
Πώς μας μπουρδούκλωσες έτσι παιδί μου??? Τι σχέση έχει η τέχνη που έβαλες μέσα μπορείς να μου εξηγήσεις???
@kariatida62
Είναι Τέχνη με την έννοια της δύναμης που έχει η εικόνα που βλέπεις.
Ως φωτογραφία δεν ξέρω αν είναι τυχαία αλλά είναι πάρα πολύ έξυπνη. Θα ήθελα να μάθω λοιπόν τι συναισθήματα προξενεί αυτή η εικόνα.
Α! θες και τα συναισθήματά μου???
Λοιπόν... θα σου κάνω και περιγραφή:
Φουσκώνω σαν τον γάλο, κοκκινίζουν τα μάγουλα, τα μάτια μου πετιούνται σχεδόν έξω, το μαλλί ανατσουτσουρδώνεται και τα χέρια μου ψάχνουν λαιμούς να πνίξουν...όπως το λαιμουδάκι του πρωθυπουργού μας πρώτα-πρώτα, μετά του φίλου μας Olli Rehn, μετά τα ΄λαιμουδάκια των κυρίων του ΔΝΤ, μετά της κ. Μέργκελ, μετά επιστρέφω στα ντόπια πάλι λαιμουδάκια, όπως υπουργών της νέας και παλιάς κυβέρνησης...για να μη σου τους απαρριθμώ έναν-έναν!
Στο τέλος ψάχνω για λαιμούς που ακόμα υποστηρίζουν κάποια απο τις δύο τελευταίες κυβερνήσεις μας!!!
Τώρα ξέρεις καλά και τα συναισθήματά μου!!!
Εχουν γεμίσει απο εκδικητική μανία!!! Απίστευτο!
Και όμως έτσι είναι για πολλούς τα συναισθήματά τους όχι μόνο τα δικά μου...σε βεβαιώ!
Ενας εκπροσωπος των διεθνων μαφιοζων-τοκογλυφων,πλαι σε εναν ανθρωπο,
που ειτε απο προσωπικη ευθυνη,ειτε απο ατυχεις συγκυριες,ειτε απο συνδυασμο κ των 2,κατεληξε homo sacer κατα τον Αγκαμπεν,
κατεληξε δηλαδη ανθρωπος που εχασε την ανθρωπινη υποσταση του,διχως καμια κρατικη προνοια,εγκαταλειμενος στο ελεος του καυτου ηλιου,της βροχης κ των αδεσποτων σκυλιων.
Αυτη η εικονα ειναι νεοφιλελευθερισμος,μονεταρισμος,θατσερισμος,τραπεζοκινητη ολιγαρχια,
κ ο θριαμβος του φιλοσοφου Μαξ Στιρνερ
http://celinathens.blogspot.com/2010/03/blog-post_24.html
cslakonas,τα τελευταια νεα απο Ελλαδα εν ταχει,
ενα κομματι απο το ντοπιο Κεφαλαιο σα να αρχιζει να αντιδρα μεχρι κ αυτο,με το ΔΝΤ.Ξεπηδησαν οι πρωτες φωνες διαμαρτυριας ΑΚΟΜΑ κ στα διαπλεκομενα ηλεκτρονικα ΜΜΕ.
Προβλεπεται αυτος ο πολεμος εγχωριου Κεφαλαιου/εμπορων ΚΑΙ
τραπεζιτων,να κλιμακωθει.
Εγω δεν εχω σε καμια εκτιμηση τις ντοπιες αιματορουφηχτρες.
Αλλα ακομα κ αυτες,συνειδητοποιουν σιγα σιγα το εξης,
οτι αν η εξολοθρευση ακομα κ της μεσοαστικης ταξης συνεχιστει,
θα τους παρει η μπαλα κ αυτους.Στην τελικη,θα ξεμεινουν απο πελατες,αν ψοφησουμε ολοι κ μεινουμε με τρυπιες τσεπες.
Το φθινοπωρο μπαινει δυνατα,αν μη τι αλλο,μπορει να πεινασουμε,αλλα δε θα πληξουμε!
Eμένα αξύριστος μου φαίνεται ο τύπος! Αλλά δε μ' αρέσουν αυτά! Ή ξυρισμένος να είσαι μεσιέ ή να αφήσεις μούσι! Τόση δουλειά πια με τη σωτηρία της παρτρίδος, που ούτε χρόνος για ένα ξυρισματάκι???
Βασικά μία αποστροφή μου δημιουργεί η φωτό. Sorry... Δεν το κάνω επίτηδες!!! Αυθόρμητα μου βγαίνει...
Θα ζητήσω απ' τον μπαμπά μου τον ΠΑΣΟΚζή να με επαναφέρει στην τάξη!!! Τώρα που είναι κι εκλογές... Πρέπει να δω σοβαρά το θέμα της πολιτικής μου σταδιοδρομίας... Μου έχουν ζητήσει να συμμετάσχω σε 2 ψηφοδέλτια αλλά... δε θα μπορέσω βρε παιδιά...
Μου την κολλήσανε την "πράσινη" τη ρετσινιά, Λακωνάκο, (αχ ρε πατέρα τι μου κάνεις!!!) και εις μάτην προσπαθώ να τη μαυρίσω...
Μια φιλική και χαμογελαστή καλημέρα!!!
Τα ψεύτικα τα λόγια, τα μεγάλα
μου τα 'πες με το πρώτο μου το γάλα
Μα τώρα που η φωτιά φουντώνει πάλι
εσύ φοράς τ' αρχαία σου τα κάλη
και στις αρένες του κόσμου το ίδιο ψέμα πάντα κουβαλάς...
Σαν Αθηναίος που κατοικώ στο κέντρο μπορώ να πω εδώ να πω ότι πρόκειται για μια εξαιρετική σύνθεση -μοναδική θα έλεγα- που αποτυπώνει με απόλυτο τρόπο δύο εντελώς διαφορετικές επαγγελματικές προσεγγίσεις στον τρόπο που η Ελλάδα θα μπορούσε να λύσει το οικονομικό της πρόβλημα. και οι δυο, δυστυχώς, είναι ολέθριες αλλά είναι και οι μόνες που "παίζουν" στο τραπέζι μέχρι στιγμής.
Στην πρώτη, που φαίνεται στο βάθος με τη μορφή της ζητιάνας (γιατί επαγγελματίας είναι και, μάλιστα, με σκληρό προφίλ μάρκετινγκ) είναι προφανές ότι βλέπουμε τον τρόπο που έχουν επιλέξει μέχρι σήμερα οι ελληνικές κυβερνήσεις για να λυθούν τα προβλήματα της χώρας μας. Επαιτεία και αναισχυντία. Γιατί; Διότι αφήνει κέρδος, χωρίς να χρειαστεί, για παράδειγμα, να κάνεις επενδύσεις σε βάθος χρόνου και με στρατηγική.
Στη δεύτερη περίπτωση έχουμε την αυτάρεσκη εικόνα του τεχνοκράτη που γνωρίζει ότι έχει τη δύναμη από πίσω του και προσπερνάει με χαρωπή περιφρόνηση το μοντέλο της "ανέξοδης χρηματοδότησης" όπως και ο πολύς κόσμος προσπερνάει τη ζητιάνα. Παράλληλα όμως, η προσέγγιση αυτή όμως, ταυτίζει όλη την ελληνική κοινωνία συλλήβδην και τσουβαληδόν με τις παγαποντιές της ζητιάνας, πρεσβεύοντας την άποψη ότι "αφού την ανεχτήκατε, πρέπει να πληρώσετε εσείς τα χρεωστούμενα, αφού αυτή -όπως όλοι οι ζητιάνοι ως γνωστόν- δεν έχει μία στο ταμείο.
Έτσι λοιπόν το ερώτημα επιστρέφεται στον αποστολέα: Τι θα προκύψει αν το δίλημμα είναι να διαλέξουμε μεταξύ μιας επαίσχυντης και μιας εξοντωτικής πολιτικής;
Η άποψή μου είναι ότι αυτή τη στιγμή ζούμε σε μια περίοδο παρακμής (δεν νομίζω να διαφωνεί κάποιος ως προς αυτό). Σε τέτοιες περιόδους συνυπάρχουν στο ίδιο μέρος, την ίδια ώρα, παρά τις ίδιες περιστάσεις ακραία πράγματα. Η φωτογραφία αυτή μας δείχνει το λεφτά (ΔΝΤ, ΕΕ, ΕΚΤ κα) να είναι στο ίδιο πλάνο με τη/το ζητιάνο/α (Ελλάδα, Ρουμανία, Ουγγαρία, Αργεντινή κα). Προϊόντα, κατά τη γνώμη μου, μιας παθογένειας του οικονομικού συστήματος που ενισχύει τις ανισότητες τόσο σε επίπεδο χωρών, όσο και σε επίπεδο κοινωνιών. Από την άλλη όμως, και το να πιάσει πάτο μια χώρα, μια κοινωνική τάξη και λοιπά δεν συμφέρει και τους ηνίοχους οικονομικά (αλλιώς γιατί να μας βοηθήσουν).
Επειδή άρχισα να πλατειάζω, η φωτογραφία αυτή νομίζω ότι δείχνει εμάς. Την κοινωνία μας! Την εποχή μας! Αν σήμερα μαθαίνουμε από τον Καντ ότι η κοινωνία του ,που βίωνε το Διαφωτισμό, αντιλαμβανόταν ότι κάτι μεγάλο συμβαίνει, οι ιστορικοί του μέλλοντος θα έχουν φωτογραφικό υλικό από το πώς βιώνουμε εμείς αυτή τη μεγάλη παρακμή. Εδώ θέλω να πω ότι κάθε περίοδος παρακμής ακολουθείται από έναν «Διαφωτισμό» και αυτό με κάνει να ελπίζω.
Εξαιρετικά επιτυχημένη φωτογραφία - μεγάλη επιτυχία του φωτορεπόρτερ, όποιος κι αν ήταν.
Βλέπω με ικανοποίηση (όχι με χαρά, ωστόσο) ότι οι σχολιαστές σου μεταδίδουν στον ξενιτεμένο μας Λακωνάκο περίπου τα ίδια νέα από την πατρίδα, που του μεταδίδω κι εγώ από το blog. Το κλίμα αλλάζει, η μεσαία τάξη εξωθείται να αντιδράσει - ίσως και βίαια - κι οι ανώτερες τάξεις νοιώθουν ότι θα συμπαρασυρθούν στην καταστροφή κι αλλάζουν το τροπάριο.
Μπροστά στην φωτογραφία αυτή, επομένως, όλοι βλέπουν και νοιώθουν τα ίδια, αγανακτούν και οικτίρονται για μιαν εξαθλιωμένη ή και "προσκυνούσα" Ελλάδα, που πέφτει στα γόνατα για τον κ. Πάουλ Τόμσεν, ένα μικρομεσαίο στέλεχος του ΔΝΤ.
Δεν ξέρω αν η φωτογραφία είναι σκηνοθετημένη ή όχι - άλλωστε το κέβτρο βρίθει επαιτών, οπότε δεν θάταν δύσκολο να είναι γνήσιο το στιγμιότυπο - αλλά ο συνδυασμός που επιτεύχθηκε μεταδίδει το μήνυμα με τρόπο πολύ καθαρό και δυνατό. Ένα μήνυμα, όμως, που είναι τόσο έντονα και αποκλειστικά πολιτικό στην συγκεκριμένη περίπτωση και στην συγκεκριμένη συγκυρία, ώστε δυσκολεύομαι να το κατατάξω στην Τέχνη... Θέλω να πω ότι η Τέχνη είναι μεν μαρτυρία και μπορεί να εμπεριέχει μήνυματο μπορεί και όχι, αλλά, κατά την άποψή μου, πρέπει να έχει οπωσδήποτε και αισθητική αξία, να υπάρχουν και καλλιτεχνικά στοιχεία στην όποια σύνθεση. Εδώ αυτά λείπουν, νομίζω.
Καταλήγω: η φωτογραφία είναι Τέχνη, το φωτορεπορτάζ όχι αναγκαστικά. Το φωτορεπορτάζ μπορεί να είναι ΚΑΙ τέχνη, αν είναι τυχερός ο φωτορεπόρτερ, αν του "κάτσει" μια σύνθεση καλλιτεχνική ή αν έχει ο ίδιος μάτι κι ευαισθησία καλλιτεχνική και κυνηγήσει μια σύνθεση, που θάναι και ντοκουμέντο (όπως απαιτεί η δουλειά του) και δημιούργημα καλλιτεχνικό. Οι φωτογραφίες ρεπορτάζ, που συνήθως βραβεύονται κάθε χρόνο, έχουν
και τα δύο στοιχεία συγχρόνως (καλλιτεχνία και ντοκουμέντο) γι' αυτό και η δύναμή τους στην μετάδοση του μηνύματος πολλαπλασιάζεται και παίρνει μαζί της συνειδήσεις...
Ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή σας! Η απάντηση στην επόμενη ανάρτηση.
An ola einai texni einai kai auto ... telos pantwn den exei simasia. Einai endiaferousa foto, an kai stimeni, me tin ennoia oti o zitianos 8elei na paiksei enan rolo, ston opoio na mporei na anagnwrisei o 8eatis ton eauto tou, ena eidos apeilitikis allilegkiis apo ta "katw" gia na tromazoun oi "mesaioi", emeis diladi, pou vriskomaste anamesa ston super-giapi kai ton zitiano kai gia teleiws diaforetikous logous den 8eloume na moiasoume se kanenan apo tous dio ... apeiloume8a pantaxo8en! Vevaia einai proswpiki i apopsi kai antimarksistiki, as poume, afou kata ton Marx emeis oi mikro-mesaioi exoume ton fovo oti 8a pesoume sta tessera, san ton zitiano, alla epi8imoume na anel8oume sta retire tis koinwnias, sta opoia menei o kirios me tin gravata ... Alla fantazomai oti to blog to diavazoun kai giapides (oxi kat'anagki fanatikoi, alla "epeidi etsi to efere i zwi"), 8a itan pio endiaferousa mallon i diki tous apopsi ...
@Ανώνυμος
Ενδιαφέρουσα η άποψή σου και με έκανε να σταθώ στο σημείο :
"alla epi8imoume na anel8oume sta retire tis koinwnias, sta opoia menei o kirios me tin gravata "
Όλοι οι άνθρωποι θέλουμε να 'ανεβαίνουμε'. Να γινόμαστε καλύτεροι, ομορφότεροι, πιο μορφωμένοι και γιατί όχι πιο πλούσιοι.
Το να θέλει κάποιος να 'ανέβει' κοινωνικά είναι θεμιτό. Το να θέλει να 'ανέβει' κοινωνικά για να μοιάσει στον κύριο με τη γραβάτα επίσης, αν και εγώ προσωπικά δε θα το ήθελα για μένα.
Το να νομίζουμε όμως ότι στα ρετιρέ της κοινωνίας μένουν κατά κανόνα κάτι τύποι σαν αυτόν της φωτογραφίας νομίζω ότι είναι λάθος, υπεραπλουστευτικό και λαϊκίστικο.
Fovamai oti 8a simfwnouse mazi sou kai o giapis tis fotografias. i poreia tou gia na ftasei ekei pou einai, itan sigoura ka8ola nomimi kai sta plaisia tis sini8ous simperiforas ston tomea tou. anil8e kai autos me ta talenta tous, tis pergamines tou, tin aksia tou telos pantwn exontas to oneiro na "anevei" koinwnika. De nomizw na skeftetai oti ekane kati kako kai mallon den 8a katalavaine tin kritiki pou tou askeitai edw. isws malista den 8a katalavaine ki esena pou den 8eleis na tou moiaseis enw 8eleis na gineis, plousioteros, omorfoteros ktl. Otan ginesai plousioTEROS den ginesai mono se sxesi me auto pou isoun prin alla kai se sxesi me tous allous. To 8ema einai telika an ais8anesai oti ginesai plousioTEROS se varos twn allwn. I fotografia einai etsi skino8etimeni wste na sisxetizei tin katastasi tou zitianou me tin parousia tou giapi. Einai omws etsi? As afisoume to gegonos kata meros oti o giapis einai tou DNT kai oti apofasizei to mellon tis xwras kai tou pli8ismou tis, afou enas ipallilos einai apla. Esi 8a (ì opoios allos telos pantwn) niw8eis ipeu8inos otan eisai mprosta se kapoion zitiano gia tin katastasi tou, an oxi proswpika, toulaxiston san granazi mias etaireias pou sisswreuei plouto/kefalaio ktl? Proswpika nomizw pws nai. I fotografia leei mian ali8eia, mono pou auti den epidra stin simperifora kanenos. Allo i simeiologikes analiseis fotografiwn kai allo na 8es na allakseis ta pragmata. Kai den 8eloume epeidi apla i kiriarxi ideologia einai auti tou giapi. Den mporei na einai kapoios giapis kai na min xwneuei ton arxigiapi para mono apo zileia. Sta retire tis koinwnias menoun monon tetoioi, agapite, pou eite ta "kataferan" monoi tous, eite klironomisan o,ti exoun. O mi8os tis "entimis ergasias" pou kanei kapoion plousio einai pantaxo8en diatritos, alla afou diavazeis Marx, 8a to ksereis, fantazomai.
@Ανώνυμος
Ας αφήσουμε, πράγματι, κατά μέρος τον γιάπι-υπάλληλο του ΔΝΤ.
"To 8ema einai telika an ais8anesai oti ginesai plousioTEROS se varos twn allwn."
Γίνεσαι πάντα πλουσιότερος σε βάρος των άλλων;
Γίνεσαι μόνο πλουσιότερος μέσω της υπεραξίας;
Γίνεσαι πλούσιος μόνο όταν γίνεις βρυκόλακας.
Μπορώ να σου βρώ πάρα πολλά παραδείγματα όπου ο πλούτος δεν παράγεται από το αίμα τον εργαζομένων. Σκέψου για παράδειγμα πως ένα από ο αλγόριθμος αναζήτησης της Google είναι ένα πατενταρισμένο μαθηματικό μοντέλο-κλειδωμένο σε θυρίδα - η αξία του οποίου ξεπερνάει προϋπολογισμούς κρατών. Δε βλέπω καμία υπεραξία σε αυτό.
Δεν παραβλέπω ότι αυτός ήταν ο κανόνας για πάρα πολλά χρόνια. Όμως τα πράγματα έχουν αρχίζει να αλλάζουν. Σιγά σιγά.
Εν πάσει περιπτώσει τα πράγματα δεν είναι μόνο έτσι όπως τα λέει ο Μαρξ. Γιατί μπορώ να υποκλιθώ στην μαρξιστική ανάλυση της ιστορίας και της δυναμικής του καπιταλισμού.
Όμως δε μας λέει ο Μάρξ πως θα παράγει πλούτο, καινοτομία, νέες ιδέες για τα νέα προβλήματα, χωρίς το κίνητρο του κέρδους. Γιατί πριν διανείμεις δίκαια και σωστά τον πλούτο, πρέπει πρώτα να τον παράγεις. Αλλιώς το μόνο θα διανείμεις δίκαια και σωστά είναι τη φτώχεια. Έτσι όπως κάνανε τα κράτη του (αν)ύπαρκτου.
ok, as afisoume kai ton giapi kai ton Marx. ekeinos milouse gia paragwgi atsaliou kai vamvakiou enw simera ta lefta einai ston "aera", diladi stin emporeumatopoiisi tou aera san na itan antikeimeno kai proion paragwgis. pragma akomi xeirotero diladi, me tin ennoia oti no8euei tis ennoies tis paragwgis opws tis gnwrizoume apo tin klassiki oikonomia. kai to provlima-dilima pou prokiptei einai stin periptwsi auti einai mallon: niw8eis san giapis ì ergazomenos mias etaireias software oti i ergasia sou aksizei - kai prepei na plirwnetai akrivotera - apo oso i ergasia enos gewrgou ì enos ktinotrofou pou paragoun to pswmi kai to gala tou prwinou sou? Den eisai idi se ena retire se sxesi me autous? malista i tasi einai na dimiourgi8ei ginei retire olokliros o ditikos kosmos opou 8a eksakolou8isei na einai sisswreumenos o ploutos enw to ipoloipo meros tou kosmou 8a einai to "perivoli" tou, kai malista stin kaliteri periptwsi. me to emporio oplwn kai pistwsewn krataei o plousios kosmos ton ftwxo panta eksartimeno kai xrewmeno. kapou ekei tin "patise" kai i endoksi patrida mas. alla anoixtikame poli .... as poume oti prokeitai gia mia pio anoixti ermineia tis fotografias ....
"ta lefta einai ston "aera""
Δε μίλησα για αέρα αλλά για ιδέες. Το επιχείρημά μου είναι πως η παραγωγή πλούτου μπορεί απλά να βασίζεται στις έξυπνες ιδέες. Πόσο έξυπνες; Τόσο ώστε να αξίζουν ακόμα και προϋπολογισμούς κρατών.
Κατά τα άλλα δε διαφωνώ με την προσέγγισή σου περί περιβολιών. Όμως μην ξεχνάς πως σε ό,τι αφορά την Ελλάδα για παράδειγμα κανένας μεγαλοκαρχαρίας δε μας φταίει που όλα αυτά τα χρόνια διανειζόμασταν για να πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις.
Θέλω να πω δηλαδή δουλειά τους και δουλειά μας. Δουλειά των διεθνών τοκογλύφων να πίνουν το αίμα κρατών και δουλειά των κρατών να είναι σοβαρά κράτη και να ζουν από αυτά που παράγουν.
Δημοσίευση σχολίου